Θ. Λιβάνιος: Τέλος τα δημοτικά τέλη – Πώς θα πληρώνονται με το νέο σύστημα

Σε μια ιστορική και ριζική μεταρρύθμιση που αλλάζει πλήρως τη δομή των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος και τον τρόπο είσπραξης των τοπικών εσόδων προχωρά η κυβέρνηση. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης στην Ολομέλεια της Βουλής, ο υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, κατέθεσε μια εξαιρετικά σημαντική νομοτεχνική βελτίωση, η οποία προβλέπει ένα εντελώς νέο σύστημα πληρωμών για τα δημοτικά τέλη, αποσυνδέοντάς τα οριστικά από την κατανάλωση ενέργειας.

Η συγκεκριμένη ρύθμιση έρχεται να ικανοποιήσει ένα διαχρονικό και πάγιο αίτημα τόσο των κατά τόπους Δήμων της χώρας όσο και των ίδιων των εταιρειών ενέργειας, οι οποίες μέχρι σήμερα λειτουργούσαν ως εισπρακτικοί μηχανισμοί για λογαριασμό της τοπικής αυτοδιοίκησης. Η ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών ξεκαθάρισε ότι η τρέχουσα διαδικασία κρίθηκε αναχρονιστική και έπρεπε να αντικατασταθεί από ένα πιο σύγχρονο και λειτουργικό μοντέλο.

Αναλύοντας τη φιλοσοφία της παρέμβασης, ο κ. Θοδωρής Λιβάνιος τόνισε χαρακτηριστικά ότι το νέο σύστημα θα θυμίζει σε μεγάλο βαθμό τη δομή του ΕΝΦΙΑ. Με βάση τον νέο σχεδιασμό, η σχετική χρέωση για τα δημοτικά τέλη θα εκδίδεται πλέον μία φορά το χρόνο για κάθε ιδιοκτησία, ενώ η αποπληρωμή του συνολικού ποσού από τους φορολογούμενους θα μπορεί να πραγματοποιείται σε 12 μηνιαίες δόσεις, διευκολύνοντας τον προγραμματισμό των νοικοκυριών.

Το χρονοδιάγραμμα της εφαρμογής και οι αλλαγές για τους Δήμους

Σύμφωνα με τις επίσημες εκτιμήσεις του Υπουργού, η τεχνική προετοιμασία και η μετάβαση στο νέο ψηφιακό περιβάλλον απαιτούν προσεκτικά βήματα, προκειμένου να μην διαταραχθεί η εισπραξιμότητα και η ροή των εσόδων προς τους ΟΤΑ. Για τον λόγο αυτό, το νέο σύστημα πληρωμών αναμένεται να τεθεί σε πλήρη ισχύ από τις αρχές του 2028.

Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να προκαλέσει έντονες συζητήσεις στους κόλπους της αυτοδιοίκησης, καθώς οι Δήμοι θα πρέπει πλέον να προσαρμοστούν σε έναν διαφορετικό μηχανισμό είσπραξης των ανταποδοτικών τελών τους. Από την άλλη πλευρά, οι καταναλωτές θα βλέπουν πλέον πιο «καθαρούς» τους λογαριασμούς ρεύματος, καθώς οι χρεώσεις θα αφορούν αποκλειστικά το κόστος της ενέργειας και των δικτύων, βάζοντας τέλος στις δυσ thingsάρεστες εκπλήξεις με τις πρόσθετες επιβαρύνσεις.

Πηγή: dnews.gr

Θέλεις να βλέπεις τα νέα του ifarsala.gr πρώτα στη Google;
Πρόσθεσέ μας στις προτιμώμενες πηγές σου:

Πρόσθεσε το ifarsala.gr στα
αγαπημένα σου στη Google

Comments are closed.