Ο εκτροχιασμός της Δημόσιας Παιδείας

Τον τελευταίο χρόνο, σύσσωμη η εκπαιδευτική (και όχι μόνο) κοινότητα γίνεται μάρτυρας μιας πρωτοφανούς επίθεσης που στόχο έχει την διάλυση της δημόσιας παιδείας. Παρόλα αυτά, η προχειρότητα αντιμετώπισης των καταστάσεων και η ελλιπής σοβαρότητα που χαρακτηρίζει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν αποτελούν τροχοπέδη στο να διατυμπανίζουν τα κυβερνητικά στελέχη στα ΜΜΕ την εξαιρετική επιτυχία της Κυβέρνησης στον τομέα της Παιδείας. Δυστυχώς τα πράγματα δεν είναι τόσο ρόδινα, όσο και αν προσπαθούν να αποδείξουν το αντίθετο.

Μπορεί πράγματι οι προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών να έγιναν εγκαίρως, ώστε να στελεχωθούν οι σχολικές μονάδες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, παρόλα αυτά όμως δεν έχει αντιληφθεί η κοινωνία πως ο αριθμός των προσλήψεων που έγιναν είναι πολύ μικρότερος από τις προηγούμενες χρονιές με αποτέλεσμα οι ελλείψεις να είναι τεράστιες και να μην μπορούν να λειτουργήσουν φυσιολογικά τα σχολεία, πόσο μάλλον και σε περίοδο έξαρσης της πανδημίας.

Κατά τα λεγόμενα της κ. Κεραμέως, ο μέσος όρος των μαθητών σε ένα τμήμα είναι 17 άτομα. Προφανώς και ο μαθηματικός τύπος που χρησιμοποίησε εφαρμόστηκε στο σύνολο των σχολικών μονάδων της επικράτειας, με αποτέλεσμα τα ολιγοθέσια σχολεία σε δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές να ρίχνουν κατά πολύ τον μέσο όρο. Το ερώτημα που γεννάται είναι σαφές:  Άραγε έχει επίγνωση η Υπουργός πώς λειτουργεί μια σχολική μονάδα σε μία αστική περιοχή και πόσοι μαθητές υπάρχουν ανά τμήμα;

Όλες οι ευρωπαϊκές χώρες πήραν μέτρα για τα σχολεία, ώστε να ανοίξουν με τις καλύτερες προδιαγραφές υγιεινής. Στη χώρα μας δυστυχώς, εν μέσω πανδημίας, ψηφίστηκε η αύξηση (!) των μαθητών ανά τμήμα στα 25 άτομα, πράξη που επιβεβαίωσε με το χειρότερο τρόπο την επικινδυνότητα των κυβερνητικών κινήσεων που έχουν προεκτάσεις και στον νευραλγικό τομέα της υγείας. Με την απλή χρήση μάσκας και μόνο, τοποθετεί τη χώρα μας ουραγό στη λίστα των ευρωπαϊκών χωρών .

Με σημαία τις βαρύγδουπες δηλώσεις για το μοντέλο επιτυχίας που ισχυρίζεται πως  εφαρμόζεται, το Υπουργείο συνεχίζει την αδιαφορία για τη βελτίωση της δημόσιας παιδείας και οδηγεί την Παιδεία της χώρας στα βράχια. Θα ήταν ορθό να υπάρξει σοβαρότητα και υπευθυνότητα και να μην προσπαθούν να κρύψουν την καταστροφή που προωθούν, μέσα από δηλώσεις δωρεάν διανομής υδροδοχείων στα παιδιά της χώρας μας

Κατσιαούνης Γρ. Βασίλης

Δάσκαλος 2ου Δημοτικού Σχολείου Φαρσάλων