Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Τιμόθεος, σήμερα (20/11) το απόγευμα χοροστάτησε στην ακολουθία του Εσπερινού, επί τη θεομητορική εορτή των Εισοδίων της Υπεραγίας Θεοτόκου, στον ομώνυμο Ιερό Ναό του συνοικισμού Ριζίου Φαρσάλων.

Με την ολοκλήρωση της ιεράς Ακολουθίας ο Σεβασμιώτατος απηύθυνε προς τους πιστούς τον πατρικό του λόγο, φωτίζοντας το πνευματικό περιεχόμενο της εορτής και προσκαλώντας όλους να εμβαθύνουν στο μήνυμα των Εισοδίων της Θεοτόκου:
«Ακόμη μία θεομητορική εορτή μας συγκαλεί, αδελφοί μου, απόψε όλους μας αλλά και αύριο, για να εορτάσουμε τα Εισόδια της Παναγίας Μητέρας του Κυρίου. Τον Σεπτέμβριο τη Γέννησή της, απόψε και αύριο και μέχρι την Απόδοσή της, τα Εισόδιά της, την Κοίμηση και τόσες άλλες όμορφες θεομητορικές εορτές που η Αγία μας Εκκλησία μάς συγκαλεί όλους μας, για να βιώσουμε το μυστήριο της παρουσίας της Παναγίας Μητέρας του Θεού στη ζωή των ανθρώπων, στη ζωή της Εκκλησίας.

Και βέβαια όλες αυτές οι εορτές που αναφέρονται στο πρόσωπο της Παναγίας Μητέρας του Κυρίου, καταλαβαίνετε ότι γίνονται γιατί τελικά αναδείχθηκε Θεοτόκος. Έτεκεν Θεόν. Εγέννησε τον Κύριο της Δόξης, το δεύτερο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος. Σαρκώθηκε ο Θεός μέσα στην παρθενική της μήτρα. Αυτό είναι που υπερέχει πάσαν έννοια. Υπερέχει πάσαν έννοια στο πρόσωπο της Παναγίας Μητέρας μας, της Κυρίας Θεοτόκου.

Η εορτή που εορτάζουμε δεν είναι παραδεδομένη μέσα από τα Ευαγγελικά κείμενα, όμως είναι παραδεδομένη μέσα από την παράδοση της Εκκλησίας. Ως ιστορικό γεγονός έχουμε τα εγκαίνια του ναού της Παναγίας από τον αυτοκράτορα Ιουστινιανό όταν εκτίστηκε ένας ναός πολύ ωραίος. Υπάρχουν τα θεμέλια ακόμη και σήμερα στα Ιεροσόλυμα. Αν ανέβει κανείς επάνω εκεί, στον τόπο που έγινε η Ανάληψις του Κυρίου, και δει από κάτω, θα δει αυτά τα θεμέλια αυτού του πρώτου ναού, του βυζαντινού ναού, τα οποία έγιναν την 21η Νοεμβρίου στον Λόφο Μαρία, όπως λέγεται. Αυτό το γεγονός ουσιαστικά η Εκκλησία εορτάζει.

Μετά από τη Γέννησή της, σύμφωνα με την παράδοση και σύμφωνα με την υπόσχεση των γονέων της, του Ιωακείμ και της Άννης, των άτεκνων γονέων που είχαν υποσχεθεί ότι θα αφιερώσουν το παιδί τους εις τον Θεό, την οδήγησαν σε ηλικία τριών ετών εις τον ναό του Σολομώντος και την αφιέρωσαν. Και βέβαια αυτό δεν έγινε έτσι για να πούμε ότι επληρώθη η υπόσχεσις των γονέων αλλά μέσα από αυτήν την εσχατολογική κατάσταση και εμπειρία των γονέων, δηλαδή τη σχέση τους με τον Θεό, τη σχέση τους ως ευχαριστία με τον Θεό, προσφέρεται αυτή η κοπέλα, αυτό το νεαρό κορίτσι για να προετοιμαστεί να μείνει καθαρή, αμόλυντη, παρθένα μέσα στη σκέψη αλλά και στη ζωή της και στη διάθεση της καρδίας της για να δεχθεί τον Θεόν Λόγον.

Και όλες αυτές οι εορτές που αναφέρονται στο πρόσωπο της Παναγίας ως κέντρο έχουν την παρουσία του Χριστού. Ψάλαμε λίγο πριν το Απολυτίκιο της εορτής που μας λέγει ότι εισερχομένη η Παναγία μέσα στον ναό του Σολομώντος, καταγγέλλει τον Χριστό. Μας λέγει, μας ενημερώνει περί της ελεύσεως του Ιησού Χριστού. Γι’ αυτό και αύριο το πρωί στην ακολουθία του Όρθρου όσοι πάτε, θα ξεκινήσουμε να ψάλουμε τις Καταβασίες των Χριστουγέννων. Αύριο το πρωί θα ψάλλουμε Χριστός γεννάται δοξάσατε. Γιατί η εμπειρία της Εκκλησίας, παρουσιάζει το θεανδρικό πρόσωπο του Ιησού Χριστού διά της Μητέρας Του και αναδεικνύει τη Μητέρα Του διά του θεανδρικού προσώπου του Ιησού Χριστού. Θα λέγαμε έτσι στην καθομιλουμένη, ότι πάνε μαζί. Δεν μπορεί να μην είναι μαζί ο Υιός με τη Μητέρα και η Μητέρα με τον Υιό.

Και εμείς γευόμαστε αυτήν τη χαρά. Γιατί όπως μας λέγουν οι Πατέρες, ο άνθρωπος ήταν φωτοειδής. Ήταν φωτοειδής άνθρωπος. Ζούσε το φως του Θεού. Ζούσε την παρουσία του Θεού. Αλλά εξαιτίας της πτώσεώς του από την παρακοή στο θέλημα του Θεού, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις μέσα στους αιώνες και εν χρόνω να έχουμε την έλευση του Ιησού Χριστού εις τον κόσμο, ο οποίος όμως δεν θα ερχόταν σαν ένα τέρας ή σαν ένας μάγος αλλά θα ερχόταν με έναν φυσιολογικό τρόπο. Με έναν τρόπο που Εκείνος έφτιαξε κατά την πλάση του πρώτου ζευγαριού, του Αδάμ και της Εύας, τη γέννηση των τέκνων. Έτσι έπρεπε να γεννηθεί και Εκείνος, να προέλθει όμως από μητέρα παρθένο. Αυτό είναι το μεγαλείο της θεϊκής παρουσίας μέσα στη ζωή των ανθρώπων.
Προκαταγγέλλει λοιπόν η Παναγία την έλευση του Ιησού Χριστού. Εισέρχεται Εκείνη μέσα στον ναό και μάλιστα όπως έλεγε ένας σύγχρονος θεολόγος, ο οποίος εκοιμήθη, εισερχομένη, λέγει, η Παναγία μέσα στον ναό του Σολομώντος για να προετοιμαστεί για την έλευση του Ιησού Χριστού, προσλαμβάνει ολόκληρο το ανθρώπινο γένος και εισάγει ολόκληρο το ανθρώπινο γένος μέσα στον ναό του Σολομώντος για να προετοιμαστεί το ανθρώπινο γένος για την έλευση του Ιησού Χριστού. Γι’ αυτό το μοναδικό και εξαίσιο μυστήριο της παρουσίας του Θεού στη ζωή των ανθρώπων.
Αυτό λοιπόν εν συντομία, είναι το μυστήριο της Παναγίας και το κεντρικό γεγονός της θεομητορικής αυτής εορτής την οποία απόψε και αύριο μέχρι και την 25η που κάνουμε Απόδοση της εορτής των Εισοδίων η Εκκλησία μας θα ψάλλει για να μας υπενθυμίζει αυτό το γεγονός, ότι ένα κορίτσι σε ηλικία τριών ετών αφιερώνεται στον ναό του Σολομώντος, γίνεται δεκτική της θεότητος, βιώνει δηλαδή την παρουσία του Θεού στη ζωή της, συνομιλεί με τους αγγέλους, προετοιμάζεται για να μας χαρίσει τον Ιησού Χριστό. Και τον καταγγέλλει σε όλους εμάς, μας τον φανερώνει, μας τον προσφέρει.
Και εμείς λοιπόν γύρω από το ιερό της πρόσωπο φτιάχνουμε αυτούς τους ύμνους, φτιάχνουμε τη διδασκαλία της Εκκλησίας, βιώνουμε την παρουσία της ανάμεσά μας, προσπαθώντας να μπούμε κι εμείς μαζί της μέσα στον ναό. Να εισάγουμε το είναι μας, την καρδιά μας, την διάθεσή μας, την ιστορική μας πορεία που ο καθένας από εμάς και η καθεμία έχει, αυτή την πορεία που ο Θεός μάς χάρισε και να μπορέσουμε να την ακολουθήσουμε εν τω ναώ και να την ενώσουμε με την αιωνιότητα της Βασιλείας του Θεού.
Αυτό είναι το πρόκριμα. Αυτή είναι η προσπάθεια, στην οποία όλοι μας ανεξαιρέτως καλούμαστε να αγωνιστούμε και να το κατορθώσουμε στη ζωή μας, δηλαδή να έχουμε και τα δικά μας Εισόδια. Τα οποία εύχομαι όλοι μας να προσπαθήσουμε και να τα πραγματοποιήσουμε στη ζωή μας. Χρόνια πολλά και ευλογημένα σε όλους».

