Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε η τρίτη κινητικότητα στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “Effective Classroom Management with 21st Century Skills” για την παιδαγωγική ομάδα του 4ου Δημοτικού Σχολείου Φαρσάλων. Οι εκπαιδευτικοί Δημητρόπουλος Δημοσθένης, Νταραγιάννης Ιωάννης και Αστάρα Κωνσταντία ταξίδεψαν στην Σμύρνη της Τουρκίας την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου, όπου συμμετείχαν σε ένα πλούσιο πρόγραμμα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και πολιτιστικών ανταλλαγών.
Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν στενά με συναδέλφους τους από τη Ρουμανία, την Τουρκία και την Ουγγαρία, σε μια σειρά από στοχευμένα εκπαιδευτικά εργαστήρια. Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας, πραγματοποιήθηκε αναλυτική ενημέρωση για την οργάνωση και τη λειτουργία των σχολικών μονάδων της Σμύρνης, καθώς και για το εκπαιδευτικό σύστημα της Τουρκίας. Επιπλέον, κάθε παιδαγωγική ομάδα είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει τις δράσεις και τα επιτεύγματά της στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+.
Η τουρκική ομάδα ανέλαβε να παρουσιάσει καινοτόμες διδακτικές μεθόδους, εστιάζοντας στην Αντεστραμμένη Τάξη, τη Μάθηση Βάσει Έργου (Project-based learning) και την αποτελεσματική μεθοδολογία CLIL (Content and Language Integrated Learning).
Στις επόμενες ημέρες, οι συμμετέχουσες χώρες παρουσίασαν εξειδικευμένες εισηγήσεις για σύγχρονες παιδαγωγικές τεχνικές. Η ομάδα της Ρουμανίας ανέπτυξε την προσέγγιση των «Έξι Καπέλων της Σκέψης», η Ουγγαρία παρουσίασε τη χρησιμότητα του «Εννοιολογικού Χάρτη», η τουρκική ομάδα εμβάθυνε στη «Μελέτη Περίπτωσης (case study)», ενώ η ελληνική ομάδα παρουσίασε την αποτελεσματική «χρήση του Δράματος στην Εκπαίδευση».
Παράλληλα με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την πλούσια ιστορία και τον πολιτισμό της περιοχής. Πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στο εντυπωσιακό Ασκληπιείο της Περγάμου, την ιστορική Φώκαια, το γραφικό Birgi, το Ödemiş, το παραθαλάσσιο Sığacık και την όμορφη λίμνη Gölcük. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί περιηγήθηκαν στα σημαντικότερα αξιοθέατα της Σμύρνης, αποκτώντας μια ολοκληρωμένη εικόνα της πόλης.