Εγκαινιάστηκε από τον Πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη ο Ε65 – τμήμα Λαμία – Καλαμπάκα – (Βίντεο)

Στην κυκλοφορία δίνονται σήμερα (23/4)  το απόγευμα τα δυο τελευταία τμήματα του αυτοκινητόδρομου Ε65 και έτσι η Κεντρική Ελλάδα αποκτά έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο 136 km που καθιστά πιο εύκολη την κυκλοφορία και την μετακίνηση προς το Καρπενήσι, την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα, τα Μετέωρα και τη λίμνη Πλαστήρα.

Τα δυο τμήματα που παραδίδονται σήμερα είναι από την Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, μήκους 18,5 km που περιλαμβάνει και τα τούνελ στο όρος Όρθρυς, όπως επίσης και το τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα μήκους 25 km, καθιστώντας έτσι τον Ε65 έναν ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο της Κεντρικής Ελλάδας που ξεκινά από το ύψος της Αλαμάνας, λίγο πριν τη Λαμία όπου συναντά τον ΠΑΘΕ μέχρι τα Μετέωρα, μειώνοντας σημαντικά το χρόνο της διαδρομής.

Λίγο μετά τις 10 το πρωί σήμερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης που βρέθηκε σε ειδική εκδήλωση που οργανώθηκε κοντά στο τούνελ της Όρθρυος ενημερώθηκε από τον Υπουργό Υποδομών-Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα για τα χαρακτηριστικά του έργου, όπως επίσης και για το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του τελευταίου τμήματος από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία οδό μήκους 46 km.

Ο πρωθυπουργός κατά την διάρκεια της ομιλίας του υπογράμμισε την αξία του έργου και τις αναπτυξιακές του δυνατότητες σημειώνοντας πως «σήμερα είναι μία σπουδαία μέρα καθώς παραδίδουμε έναν δρόμο με τεράστια αναπτυξιακή σημασία», υπενθυμίζοντας ότι «τα έργα αυτά δεν θα είχαν γίνει χωρίς την βοήθεια από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Νέα Δημοκρατία έβαλε την χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την κράτησε στην Ευρωπαϊκή Ένωση και αγωνίζεται μέσα στην Ευρώπη», είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.

Ο ίδιος υπογράμμισε πως «κλείνουμε τις εκκρεμότητές μας με το παρελθόν. Το 2019 είχαμε δεσμευτεί για εργοτάξια στην χώρα και σήμερα τα εργοτάξια αυτά αποδίδουν σιγά – σιγά έργα στους πολίτες». Αναφερόμενος στο συγκεκριμένο έργο υπογράμμισε τα προβλήματα τα οποία κυριάρχησαν ενδιάμεσα τονίζοντας ότι «είναι ένα έργο που δοκιμάστηκε στην οικονομική κρίση, έμεινε κυριολεκτικά χρηματοδοτικά κολοβό».

Ο πρωθυπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο νότιο τμήμα και τα προβλήματα που υπήρχαν και ξεπεράστηκαν ενώ ανέλυσε τις προσπάθειες που έγιναν στην ΕΕ για την χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης το οποίο όπως είπε «βρέθηκε σε χρηματοδοτικό κενό. Τέλος έκανε ιδιαίτερη αναφορά «στην μείωση των τροχαίων ατυχημάτων με την παράδοση νέων οδικών αξόνων».

Όπως υπογραμμίστηκε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, το συνολικό μήκος του Ε65 θα είναι 182,1 km και ο συνολικός προϋπολογισμός φτάνει στο 1,3 δις ευρώ περίπου, χαρακτηρίζοντας το συγκεκριμένο έργο ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα που δίνει μια νέα αναπτυξιακή δυναμική στον κορμό της χώρας.

Χρ. Σταϊκούρας: Έργο που αναβαθμίζει το οδικό δίκτυο, την οδική ασφάλεια και διευκολύνει τις μετακινήσεις

«Παραδίδουμε σήμερα ένα άρτιο τεχνικά έργο που κατασκευάστηκε με πόρους του ΕΣΠΑ, έργο που αναβαθμίζει το οδικό δίκτυο, την οδική ασφάλεια και διευκολύνει τις μετακινήσεις, στην ενδοχώρα με πολλαπλά οφέλη για τους πολίτες» υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας.

Ο υφυπουργός του ίδιου Υπουργείου κ. Νίκος Ταχιάος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν μέχρι την ολοκλήρωσή του ενώ χαρακτήρισε τον Ε65 «θρυαλλίδα ανάπτυξης για μία περιοχή της Θεσσαλίας που δοκιμάστηκε σκληρά», κάνοντας αναφορά στις ζημιές από τις πλημμύρες στις πόλεις της Θεσσαλίας.

Ν. Ταχιάος: Ο δρόμος αυτός είναι μια θρυαλλίδα ανάπτυξης για τις περιοχές που δοκιμάστηκαν πρόσφατα

Πρώτος ανέβηκε στο βήμα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα υποδομών, Νίκος Ταχιάος. Όπως είπε: «Σύντομα θα μπορεί να ξεκινάει κανείς από την Αθήνα και να φθάνει σε περιοχές που μέχρι πρότινος ήταν εξαιρετικά δυσπρόσιτους».

Τόνισε ότι «Η μεγάλη επιτυχία που πρέπει να καταγράψουμε είναι ότι το έργο αυτό παραδίδεται δύο μήνες και δύο μέρες πριν από τη συμβατική του προθεσμία».

Επίσης είπε πως «Ο ελληνικός κατασκευαστικός τομέας έχει να επιδείξει μεγάλες στιγμές και αυτή είναι μία μεγάλη στιγμή». Εκφράζοντας ευχαριστίες σε όλους όσοι συνέβαλαν στην ολοκλήρωση του έργου ανέφερε ότι «Διαχρονικά πρέπει να αναγνωρίζουμε σε όλους τους ανθρώπους τη συμβολή τους σε τέτοια έργα».

Και πρόσθεσε πως «Η σημερινή επιτυχία αυτού του έργου πιστώνεται στις κυβερνήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη. Έργα που τόσα χρόνια είχαν βαλτώσει, βγήκαν από τα συρτάρια κι έγιναν πραγματικότητα από την κυβέρνηση με το προσωπικό ενδιαφέρον του πρωθυπουργού».

Υπογράμμισε επίσης πως πολλές από τις περιοχές από τις οποίες περνάει ο Ε65 δοκιμάστηκαν πρόσφατα. Ο δρόμος αυτός είναι μια θρυαλλίδα ανάπτυξης για τις περιοχές αυτές και οφείλουμε να στηρίξουμε τις περιοχές αυτές.

«Σήμερα αυτό που νιώθω και νομίζω ότι μοιραζόμαστε όλοι είναι ότι είναι μια υπέροχη μέρα και πρέπει να τη χαρούμε», τόνισε κλείνοντας.

Στη συνέχεια μίλησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης.

Το έργο

Ο Ε65 διαθέτει, δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και επιπλέον μία λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης ενώ στη διάθεση κάθε οδηγού σε 24ωρη βάση βρίσκονται υπηρεσίες οδικής ασφάλειας.

Στον Ε65 θα λειτουργούν 3 μετωπικοί σταθμοί διοδίων. Πρόκειται για τους σταθμούς Λιανοκλαδίου στο 17,1 χλμ. λίγα χλμ βόρεια του κόμβου προς Καρπενήσι με κόστος διέλευσης για τα ΙΧ στα 1,85 ευρώ, Σοφάδων στο 66,2 χλμ. με κόστος 3,40 ευρώ και Τρικάλων στο 105,7 χλμ με κόστος 2,95 ευρώ. Έτσι το κόστος για έναν οδηγό που θα εισέλθει στην αρχή του Ε65 και θέλει να φθάσει έως την Καλαμπάκα είναι 8,2 ευρώ. Ακόμα σε λειτουργία είναι επίσης οι πλευρικοί σταθμοί Ανάβρας με κόστος διέλευσης για τα ΙΧ τα 2 ευρώ, Προαστίου με 1,15 ευρώ, Τρικάλων με 0,80 ευρώ και Καλαμπάκας με 0,90 ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα όταν ολοκληρωθεί ο Ε65 η διαδρομή από την Λαμία έως την Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, από 3 ώρες και 15 λεπτά που χρειάζονταν πριν την κατασκευή του.

πηγη: ΑΠΕ-ΜΠΕ