Αλλάζει τα δεδομένα μετακινήσεων και μεταφορών το νότιο τμήμα του Ε65 (+Φωτο +Βίντεο)

Νέα δεδομένα στις οδικές μετακινήσεις και μεταφορές για την περιοχή μας και ευρύτερα τη Δυτική Θεσσαλία δημιουργεί η παράδοση στην κυκλοφορία του νότιου τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος – γνωστότερου ως Ε65- από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα συνολικού μήκους 32,5 χλμ που θα γίνει αύριο (Τρίτη 23/4) με την απόδοση σε πλήρη χρήση του οδικού τμήματος από Λαμία έως και την Καλαμπάκα που θα εγκαινιαστεί από τον πρωθυπουργό κ. Κυρ. Μητσοτάκη.

Η διάρκεια της απόστασης Καρδίτσα – Αθήνα μειώνεται στις 2 ώρες και 35 λεπτά (λίγοτερο από 3 ώρες τα Τρίκαλα) ενώ το κόστος των διοδίων που θα κληθεί να πληρώσει ο χρήστης του αυτοκινητοδρόμου από την Καρδίτσα μέχρι και την είσοδό του στην ΠΑΘΕ ανέρχεται σε 5,25 ευρώ (3,40 ευρώ τα διόδια των Σοφάδων και 1,85 ευρώ τα διόδια του Λιανοκλαδίου) ή 3,85 ευρώ αν κάποιος εισέλθει στον αυτοκινητόδρομο από τα πλευρικά διόδια της Ανάβρας (2 ευρώ).

Παρουσίαση στο εργοτάξιο της ΤΕΡΝΑ από τον Δ/ντα Σύμβουλο της «Κεντρική οδός»

Ο  κ. Ροδιανός Αντωνακόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος «Νέα οδός» και «Κεντρική οδός» κατά τη διάρκεια ειδικής παρουσίασης του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας σε εκπροσώπους κεντρικών και περιφερειακών ΜΜΕ -παρουσία και του KarditsaLive.Net– που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα στο εργοτάξιο της κατασκευάστριας εταιρείας ΤΕΡΝΑ στην Καρδίτσα εξήρε τη σημασία του οδικού άξονα που με την ολοκλήρωσή του θα αναμορφώσει τις οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, δίνοντας ώθηση στο εμπόριο, τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή.

Με τον Ε65, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας – που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου,  θα διευκολυνθούν οι διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη και θα προσφέρεται μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης. Παράλληλα θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια.

Επιπλέον, όπως ανέφερε ο  αυτοκινητόδρομος θα συμβάλλει τα μέγιστα στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο για απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας και μετάβαση της σε μια βιώσιμη ανάπτυξη.

Ενδεικτικά αξίζει να αναφέρουμε ότι με τον Ε65 το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, η απόσταση Αθήνα – Γρεβενά και Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών.

Έργο παραχώρησης

Το έργο παραχώρησης του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος – Ε65 αφορά:

-στην κατασκευή του ομώνυμου αυτοκινητόδρομου, από ημικόμβο με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο  Α.Θ.Ε. (στο 206,5 χλμ.) έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία Οδό (πλησίον των Γρεβενών),

-στη συντήρηση, λειτουργία και διαχείριση του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Α.Θ.Ε. από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες Φθιώτιδας.

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ έχει μήκος 182,1 χλμ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 1,397 δις ευρώ περίπου. Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Νότιου τμήματος

Το Νότιο τμήμα- από ημικόμβο με Α.Θ.Ε. έως Α/Κ Ξυνιάδας που παραδίδεται αύριο έχει 32,5 χλμ. συνολικό μήκος και τα εξής τεχνικά χαρακτηριστικά:

-1 δίδυμη Σήραγγα μήκους περίπου 3 χλμ. ανά κλάδο

-15 Γέφυρες

-5 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις

-1 αμφίπλευρος Χώρος Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)

-62 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας

-3 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας)  & 2 Ημικόμβοι (Ανθήλης και Α.Θ.Ε.) -1 αμφίπλευρος Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών ( Σ.Ε.Α. Λιανοκλάδι)

-1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Λιανοκλάδι)

-1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Λιανοκλάδι)

-1 Κτήριο Τροχαίας (Λιανοκλάδι)

Με την παράδοση των νέων τμημάτων του  Ε65, σε κυκλοφορία βρίσκονται 136 χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, από Η/Κ με τον αυτοκινητόδρομο  Α.Θ.Ε. (206,5 χλμ.) έως και Α/Κ Καλαμπάκας. Σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα,  το Καρπενήσι, τα Τρίκαλα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, ενώ μια νέα αναπτυξιακή δυναμική θα δοθεί στον κορμό της χώρας.

Οι υπηρεσίες οδικής ασφάλειας της Κεντρικής Οδού

Όπως ανέφερε ο κ. Αντωνακόπουλος σε αυτά τα 136 χλμ. στη διάθεση κάθε οδηγού βρίσκονται όπως πάντα οι υπηρεσίες οδικής ασφάλειας της Κεντρικής Οδού όπως:

-24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας

-4ψήφιος αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργιάς, 1075

-Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης

-Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 801 700 7000

Αξίζει να αναφέρουμε εδώ ότι οι μετωπικοί σταθμοί που θα περάσει ένας οδηγός που θα μπει στον Ε65 από τον αυτοκινητόδρομο ΑΘΕ και θα φτάσει έως την Καλαμπάκα, δηλαδή θα διανύσει και τα 136 χλμ.  είναι οι εξής τρεις: Λιανοκλαδίου στο 17,1 χλμ.,  Σοφάδων στο 66,2 χλμ. και  Τρικάλων στο 105,7 χλμ. Τιμές για ΙΧ θα είναι αντιστοίχως 1,85 ευρώ,  3,40 ευρώ  και 2,95 ευρώ. Σύνολο: 8,2 ευρώ για 136 χλμ.

Μελλοντικά και με το σύνολο του Ε65 σε κυκλοφορία θα λειτουργήσει ένας ακόμα μετωπικός σταθμός στην Οξύνεια στο 151,9 χλμ.

Ο κ. Αντωνακόπουλος παρουσίασε και τα συνδρομητικά προγράμματα Fast Pass της Κεντρικής Οδού  με τη χρήση πομποδεκτών όπως το Fast Pass Κεντρική Οδός 10% που προσφέρει έκπτωση 10% σε ΚΑΘΕ διέλευση που πραγματοποιείται σε σταθμό διοδίων που διαχειρίζεται η εταιρία, από την πρώτη διέλευση ενώ υπάρχουν και προγράμματα με κλιμακωτές εκπτώσεις.

Υπενθυμίζουμε, ότι υπό κατασκευή από την ΤΕΡΝΑ, βρίσκονται τα τελευταία 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου που θα ξεκινούν από τον Α/Κ Καλαμπάκας και θα φθάνουν έως και την Εγνατία Οδό δυτικά των Γρεβενών.  Για την κατασκευή τους λειτουργούν 2 κεντρικές και 2 υποστηρικτές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά.

Πηγή: karditsalive.net