Κατήγγειλε τον σύζυγό της για πεζοπορία!

Μετά τις απανωτές αναφορές της ο εισαγγελέας έδωσε προφορική εντολή και αστυνομικοί περίμεναν τους περιπατητές στο πάρκινγκ στη Μακρινίτσα.

Δεν άντεχε τις κυριακάτικες ώρες της καραντίνας μόνη στο σπίτι, την ίδια ώρα που ο σύζυγός της συμμετείχε σε πεζοπορία στο Πήλιο. Φαίνεται μάλιστα ότι ανησυχούσε και για τον κίνδυνο του κορονοϊού από τη συμμετοχή σε δράσεις ακόμη και στη φύση. Στα άκρα έφθασε σύζυγος περιπατητή, η οποία κατήγγειλε τον ίδιο τον άντρα της στην Αστυνομία ότι συμμετέχει σε οργανωμένη πεζοπορία στο Πήλιο.

Η καταγγελία της μάλιστα δεν έγινε μόνο μία φορά. Η σύζυγος του πεζοπόρου φέρεται να τον κατήγγειλε περισσότερες φορές στην Αστυνομία. Με προφορική εντολή του εισαγγελέα υπηρεσίας, σε γνώση του οποίου περιήλθαν οι επαναλαμβανόμενες καταγγελίες της συζύγου, κινητοποιήθηκαν αστυνομικοί, οι οποίοι περίμεναν τους περιπατητές στο πάρκινγκ στη Μακρινίτσα, προκειμένου να τους επιβάλουν πρόστιμα για παράβαση των περιοριστικών μέτρων ενάντια στον COVID-19.

Εκείνος όμως που την πλήρωσε ακριβά ήταν ο πρόεδρος του Συλλόγου Δρομέων Υγείας Βόλου Κώστας Παλάντζας, ο οποίος θεωρήθηκε διοργανωτής της πεζοπορίας.

Πρόστιμο ύψους 5.000 ευρώ βεβαιώθηκε σε βάρος του προέδρου του Συλλόγου Κώστα Παλάντζα ως διοργανωτή και από 300 ευρώ σε κάθε έναν από τους πέντε πεζοπόρους που θεωρήθηκαν ομάδα και κρίθηκε ότι παραβίασαν τα περιοριστικά μέτρα που βρίσκονται σε ισχύ για την αντιμετώπιση του κορονοϊού.

Σύμφωνα με τον κ. Παλάντζα, ο Σύλλογος έχει διακόψει κάθε ομαδική δραστηριότητα με την έναρξη της ισχύος των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση του κορονοϊού. «Κάθε Κυριακή διοργανώνουμε πεζοπορία, στην οποία κινούμαστε ατομικά και όχι ως ομάδα. Συμμετέχουν έως τρία άτομα με αρκετά μέτρα απόσταση ο ένας από τον άλλον. Αλλωστε τα μονοπάτια είναι στενά και δεν μας επιτρέπεται ακόμη και να το επιδιώκαμε να έχουμε πιο μικρή απόσταση ο ένας από τον άλλον. Είμαστε καθ’ όλα νόμιμοι και γι’ αυτόν τον λόγο άλλωστε ανακοινώνουμε τις δράσεις μας. Δεν τις κάνουμε εν κρυπτώ», σημειώνει ο κ. Παλάντζας, μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ.

Ο ίδιος εξηγεί ότι στο βουνό υπάρχει απαράβατος κανόνας «ποτέ κανείς δεν κινείται μόνος». «Μπορεί να σημειωθεί ατύχημα, να πεταχτεί ένα ζώο, κάποιος να χάσει τον προσανατολισμό του. Κινούνται αρκετά άτομα στα μονοπάτια αλλά με αποστάσεις. Πολλές φορές ο καθένας ακολουθεί τη δική του διαδρομή, διανύοντας διαφορετική απόσταση, κινούμενος με διαφορετική ταχύτητα κι απλώς υπάρχει ετοιμότητα σε περίπτωση που κάποιος ειδοποιήσει ότι χρειάζεται βοήθεια», εξηγεί ο κ. Παλάντζας.

Προχθές Κυριακή ο ίδιος και ένα ακόμη μέλος του Συλλόγου έκαναν την καθιερωμένη πεζοπορία. Από τη Μακρινίτσα, όπου άφησαν τα αυτοκίνητά τους, μέσω μονοπατιών μέχρι το Καταφύγιο στα Χάνια και επιστροφή στη Μπράνη. «Κατά την επιστροφή είδαμε από ψηλά στο μονοπάτι τους αστυνομικούς που περίμεναν στο πάρκινγκ. Κατεβήκαμε κάτω και δεχθήκαμε αδιαμαρτύρητα τον έλεγχο. Εκείνη την ώρα κατέβαιναν και τέσσερις ακόμη πεζοπόροι. Θεωρηθήκαμε ομάδα και εγώ διοργανωτής. Μου επιβλήθηκε πρόστιμο 5.000 ευρώ και τόσο στο μέλος του συλλόγου όσο και στους υπόλοιπους που βρέθηκαν τη λάθος ώρα στο λάθος σημείο πρόστιμο 300 ευρώ», περιγράφει ο πρόεδρος του Συλλόγου Δρομέων Υγείας Βόλου, που μάλλον ήταν ο ίδιος που βρέθηκε σε λάθος ώρα σε λάθος σημείο, καθώς η καταγγελία για την πεζοπορία φαίνεται να προήλθε από σύζυγο του ενός από τους περιπατητές που έτυχε να φθάσουν την ίδια ώρα μαζί με τα μέλη του ΣΔΥ Βόλου στο πάρκινγκ στη Μπράνη της Μακρινίτσας.

Ο ίδιος θα υποβάλει ένσταση για το πρόστιμο που του επιβλήθηκε. «Δεν ήμασταν ομάδα, κινούμασταν ατομικά, ακολουθώντας την ίδια διαδρομή με μεγάλη απόσταση ο ένας από τον άλλο», ανέφερε. Σε περίπτωση που η ένσταση δεν γίνει αποδεκτή ο κ. Παλάντζας ανέφερε ότι θα κινηθεί δικαστικά. «Παράλληλα θα ξεκινήσω πρωτοβουλία για τη συγκέντρωση υπογραφών από αθλούμενους όχι μόνο στον Βόλο αλλά σε πανελλαδικό επίπεδο γιατί θίγονται συνταγματικά μας δικαιώματα. Θέλουμε μέτρα ουσιώδη κι όχι κατασταλτικά», ανέφερε.

«Δεν περίμενα αναγνώριση, αλλά να συλλαμβάνομαι από πάνω με ξεπερνά»

«Μετά από δεκαετίες ενασχόλησης με τον αθλητισμό και τα διοικητικά του, ουδεμία αναγνώριση περίμενα ποτέ από την Πολιτεία. Αλλά το να συλλαμβανόμαστε κι από πάνω, με ξεπερνά», ξεσπά ο πρόεδρος του Συλλόγου Δρομέων Υγείας Βόλου, Κώστας Παλάντζας, με ανάρτησή του στο Facebook. Αφορμή αποτέλεσε η σύλληψή του και η επιβολή στον ίδιο «τσουχτερού» προστίμου 5.000 ευρώ ως διοργανωτή πεζοπορίας στα μονοπάτια του Πηλίου προχθές Κυριακή.

Στην ανάρτησή του ο κ. Παλάντζας περιγράφει τα γεγονότα και ανακοινώνει ότι θα περάσει στην αντεπίθεση. Θα καταθέσει ένσταση και θα αναλάβει πανελλήνιας πρωτοβουλία συλλογής υπογραφών για να στραφεί νομικά εναντίον μέτρων «που καταστρατηγούν τα ατομικά μας δικαιώματα»:

«Όταν ξεκίνησε η ιστορία με τον covid 19, εδώ και έναν χρόνο, δύο στόχους θέσαμε ως σύλλογος και ως άτομα:

-να μη γίνει κανένας, άθελά του, αιτία μετάδοσης της πανδημίας έστω και σε ένα άτομο. Γι’ αυτό τον λόγο διακόψαμε κάθε ομαδική δράση, πριν καν χρειαστεί να θεσμοθετηθεί αυτό.

-να μην εγκαταλείψει ούτε ένας από εμάς την ατομική άθληση και την άσκηση. Αν είναι δυνατό, να την κάνει 365 ημέρες τον χρόνο, καθώς είναι ο ορισμός της υγείας, ένα άτυπο «εμβόλιο», που το ξέρουν όσοι ακολουθούν τον αθλητισμό ως τρόπο ζωής.

Γι’ αυτό δεν επιλέξαμε την «εύκολη λύση» της διακοπής των πάντων, αλλά κάνουμε και θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατό για τη συνέχιση όλων. Πάντα, αποκλειστικά και μόνο σε ατομικό επίπεδο. Όπως κάναμε και χθες, στην ατομική πεζοπορία Μακρινίτσα – Χάνια – Δυτικό Καταφύγιο κ.α., διάρκειας για εμένα 9 ωρών. Άλλοι κάνανε 7 ώρες, άλλοι 10. Άλλος γύρισε στα μισά, ξέρει καλύτερα πως είναι οι πεζοπορίες, όποιος ασχολείται με την δραστηριότητα όπου και να θέλεις να κινηθείς σε «συνάθροιση», είναι αδύνατο. Οι ειδικοί δεν ξέρουν ότι και να θέλεις να κάνεις ομαδική πεζοπορία δεν γίνεται λόγω της στενότητας των μονοπατιών, ενώ αγνοούν και το ότι στις πεζοπορίες είναι υποχρεωτικό να κινούνται αρκετά άτομα για λόγους ασφαλείας σε απόσταση π.χ. ενός χιλιομέτρου, με συνέπεια να μας αναγκάζουν να πορευόμαστε μόνοι, θέτοντας κάθε φορά σε άμεσο κίνδυνο την ασφάλειά μας.

Όταν επιστρέψαμε στη Μακρινίτσα εγώ και φίλος συναθλητής (μέχρι τρεις επιτρέπεται στην άσκηση, μέχρι 100 στις συναθροίσεις, δύο ήμασταν), είδαμε περιπολικό. Και επειδή καθαρός ουρανός αστραπές δεν φοβάται, πήγαμε προς αυτό. Πού να ξέραμε ότι κάποιος έκανε καταγγελία για ομαδική δράση. Οι άλλοι που πήγαν σε άλλα μέρη ανά ένας ή δύο, θεωρούνται σύνολο κατά τους ειδικούς (;).

Το αποτέλεσμα ήταν πρόστιμο 300 ευρώ στον συναθλητή, και σύλληψη για εμένα μετά συνοδείας προστίμου 5.000 ευρώ καθότι τυγχάνω πρόεδρος του Συλλόγου Δρομέων Υγείας Βόλου. Το ακόμη πιο κρίμα είναι ότι πρόστιμο έφαγαν και άλλοι τέσσερις πεζοπόροι, τελείως άσχετοι με εμάς, που κατέφθασαν λίγα λεπτά μετά τον τερματισμό μας και τους πήραμε στον λαιμό μας.

Μετά από δεκαετίες ενασχόλησης με τον αθλητισμό και τα διοικητικά του, ουδεμία αναγνώριση περίμενα ποτέ από την Πολιτεία. Αλλά το να συλλαμβανόμαστε κι από πάνω, με ξεπερνά. Χαίρομαι που ήρθαν έτσι τα πράγματα, καθώς μας δίνουν την αφορμή να περάσουμε στην αντεπίθεση. Ως άτομα και ως σύλλογοι θα στραφούμε ομαδικά εναντίον όσων μέτρων μας αντιμετωπίζουν ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας και μας στερούν τα συνταγματικά ατομικά δικαιώματα. Θα διεκδικήσουμε τις ανάλογες αποζημιώσεις, κι ας τις πάρουμε μετά από 10 χρόνια. Αλλά θα τις πάρουμε.

Ως σύλλογος συνεχίζουμε κανονικότατα την ατομική μας δράση 365 ημέρες τον χρόνο, με τον τρόπο που προβλέπεται και γνωρίζετε.

Θα επανέλθουμε εντός της ημέρας με κείμενο για συλλογή υπογραφών από άτομα και συλλόγους από όλη την Ελλάδα προκειμένου να στραφούμε πλέον νομικά εναντίον όσων μέτρων καταστρατηγούν τα ατομικά μας δικαιώματα».