Ένα λάθος “στοίχισε” σε Φαρσαλινό 7.500 ευρώ

Φαρσαλινός βρέθηκε ζημιωμένος με το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 7.500 ευρώ, μετά από καλοστημένη τηλεφωνική απάτη εις βάρος του, καθώς είχε αγνοήσει τις προειδοποιήσεις της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για τις τηλεφωνικές απάτες, μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών, που χρησιμοποιούν οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου, με αποτέλεσμα να πληρώσει πολύ ακριβά την άγνοιά του.

Συγκεκριμένα, ο απατεώνας τηλεφώνησε σε Φαρσαλινό, χρησιμοποιώντας μεγάλη πειθώ, όπως έχουν όλοι αυτοί που προβαίνουν σε αυτή την διαδικασία απάτης για να ξεγελάσουν ανυποψίαστους, “έστησε” υπαρκτό σενάριο, προσποιούμενος τον λογιστή γνωστού προσώπου του και τον έπεισε να του δώσει τον αριθμό της κάρτας της τράπεζας και άλλα ευαίσθητα στοιχεία, προκειμένου να του επιστρέψει κάποια χρήματα που του χρωστούσε κάποιος άλλος.

Προχώρησε μάλιστα τη διαδικασία ένα βήμα παραπέρα αποσπώντας από το θύμα, επίσης τους κωδικούς χρήστη και τον μυστικό κωδικό, υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking) με αποτέλεσμα να αποσπάσει τελικά από το λογαριασμό του θύματος και να μεταφέρει σε ένα άλλο λογαριασμό τρίτου το ποσό των 7.500 ευρώ.

Το θύμα όταν αντιλήφθηκε ότι αντί να του πιστωθούν τα χρωστούμενα, τα λεφτά είχαν κάνει “φτερά” από τον τραπεζικό λογαριασμό του, μετέβη στο Α.Τ. Φαρσάλων και κατήγγειλε την υπόθεση στους αστυνομικούς όπου και σχηματίστηκε δικογραφία για απάτη μέσω τηλεφώνου και υπολογιστή σε βάρος αγνώστων.

Η αύξηση των εξ αποστάσεως τραπεζικών συναλλαγών το διάστημα της πανδημίας έχει θέσει σε εγρήγορση τις τράπεζες – και το ίδιο επιβάλλει στους συναλλασσόμενους – για τον κίνδυνο απάτης.

Στο πλαίσιο αυτό, οι τράπεζες σπεύδουν να ενημερώσουν με προσωπικά μηνύματα τους πελάτες τους για τους κανόνες ασφαλούς χρήσης του e-banking. Οι τράπεζες προειδοποιούν τους πελάτες τους, εφιστώντας τους την προσοχή, μέσω ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής επικοινωνίας, ότι οποιοσδήποτε μπορεί να επιχειρήσει να αποσπάσει πληροφορίες και κωδικούς, προσποιούμενος ότι συνδέεται με επίσημους και έμπιστους φορείς. Όπως τονίζει στους πελάτες της κατ’ επανάληψη, “η Τράπεζα δεν θα σας ζητήσει ποτέ και με κανένα τρόπο (τηλεφωνικά ή ηλεκτρονικά) τους κωδικούς πρόσβασής σας καθώς είναι προσωπικοί και δεν αποκαλύπτονται σε κανένα.

Πηγή: Εφημερίδα Ελευθερία