Μάξιμος για οχλήσεις εισπρακτικών: Αμοιβαία επωφελής συνεννόηση για εξόφληση αγροτικού ρεύματος

«Η δυνατότητα να αναστέλλεται από τη ΔΕΗ η έκδοση λογαριασμού από τον Μάιο ως το Σεπτέμβριο είναι ένα θετικό βήμα που μπορεί να οδηγήσει σε αμοιβαία επωφελή συνεννόηση στην εξόφληση των αγροτικών λογαριασμών ρεύματος. Η ΔΕΗ ή ο εκάστοτε πάροχος ενέργειας, πρέπει να κατανοεί τις ιδιαιτερότητες της αγροτικής παραγωγής και να δίνει την απαραίτητη πίστωση χρόνου για την εξόφληση των λογαριασμών, αλλά και οι αγρότες, εφόσον διαπιστώνουν έμπρακτα αυτή την κατανόηση, οφείλουν να τηρούν τις δεσμεύσεις που περιέχουν ακόμα και οι ευνοϊκές ρυθμίσεις».

Τα παραπάνω δήλωσε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μετά την απάντηση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστή Χατζηδάκη σε ερώτησή του για τις οχλήσεις εισπρακτικών εταιριών σε αγρότες για ανεξόφλητους άλλα πρόσφατους λογαριασμούς ρεύματος, που προέρχονται κυρίως από την χρήση ενέργειας για την άρδευση καλλιεργειών.

Στην απάντησή του ο αρμόδιος υπουργός, κοινοποιώντας έγγραφο του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΔΕΗ κ. Γιώργου Στάσση, σημειώνει ότι η  συναίσθηση των ιδιαιτεροτήτων του κλάδου των αγροτών άλλα και των πρωτόγνωρων συνθηκών που όλοι βιώνουμε, έχει οδηγήσει την ΔΕΗ στην παροχή ενός ευνοϊκού προγράμματος διακανονισμών, που έρχεται να ενισχύσει το ισχύον από τον Οκτώβριο του 2019, για τους αγροτικούς της πελάτες.

Πιο συγκεκριμένα, αναφέρει ότι «όλοι οι αγροτικοί πελάτες με ληξιπρόθεσμες οφειλές έχουν τη δυνατότητα ρύθμισης, με την καταβολή  του 15% ή 20% της οφειλής τους στη ΔΕΗ και αποπληρωμή του υπόλοιπου ποσού σε έως 18 ή 24 δόσεις, αντίστοιχα». Επιπλέον, ενημερώνει ότι και για αυτούς που εισπράττουν μεταχρονολογημένα σε σχέση με το χρόνο που καταναλώνουν, παρέχεται «η δυνατότητα αναστολής έκδοσης των λογαριασμών για τους μήνες από Μάιο έως και Σεπτέμβριο, μετά από αίτηση στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Η διαδικασία έγκρισης και για τα δυο προγράμματα γίνεται σε οποιοδήποτε κατάστημα ΔΕΗ με την υποβολή σχετικής αίτησης ή τηλεφωνικά μέσω του πανελλαδικού τηλεφωνικού κέντρου, καλώντας στο 11770».

Όσον αφορά στις οχλήσεις πελατών για ανεξόφλητους λογαριασμούς σημειώνεται ότι η ΔΕΗ «κατά τα προβλεπόμενα στον Κώδικα Προμήθειας, δύναται η ίδια ως προμηθευτής Ηλεκτρικής Ενέργειας ή εξουσιοδοτημένοι συνεργάτες της να επικοινωνούν με τον Πελάτη μετά τη λήξη της οριζόμενης προθεσμίας υπενθυμίζοντάς του την οφειλή και αναζητώντας εξειδικευμένες λύσεις για την διευθέτηση των οφειλών του. Σχετική ενημέρωση για τη δυνατότητα αυτή της ΔΕΗ, όταν υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές, υπάρχει επιπρόσθετα και στο έντυπο του λογαριασμού ηλεκτρικής ενέργειας. Ειδικότερα, ο εξωτερικός συνεργάτης της Επιχείρησης επικοινωνεί με τους πελάτες, προκειμένου, για την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτησή τους, να τους ενημερώσει για την ύπαρξη ληξιπρόθεσμης οφειλής, να ανευρεθεί εξωδικαστική λύση για τη διευθέτησή της και έτσι να αποφευχθούν οι επιπτώσεις από την έκδοση εντολής διακοπής ηλεκτροδότησης στην παροχή τους και άλλες νόμιμες ενέργειες εκ μέρους της Επιχείρησης».