Κ. Αγοραστός: «Έχω άριστη συνεργασία και εμπιστοσύνη στον Υπουργό Κ. Καραμανλή και πιστεύω ότι θα ξεβαλτώσει  το έργο»

Σε κοινό μέτωπο και ενιαία στρατηγική για το δρόμο Λάρισα-Φάρσαλα κάλεσε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, που κατέθεσε ρεαλιστική, έτοιμη λύση που θα παρουσιάσει σε συνάντηση που θα έχει με τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.

Κατά τη διάρκεια της ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια Θεσσαλίας με τη συμμετοχή των  βουλευτών του νομού Μ. Χαρακόπουλου, Χρ. Κέλλα, Στ. Μπίζιου, Β. Κόκκαλη, Ευ. Λιακούλη και Γ. Λαμπρούλη, των δημάρχων Κιλελέρ Θ. Νασιακόπουλου και Φαρσάλων Μ. Εσκίογλου, αντιπεριφερειαρχών, περιφερειακών  συμβούλων και στελεχών της Περιφέρειας ο κ. Αγοραστός πρότεινε: οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών να ολοκληρώσουν τη μελέτη στο στάδιο που βρίσκεται σήμερα. Και να δοθεί στην Περιφέρεια η εκχώρηση, το  δικαίωμα και η απαραίτητη χρηματοδότηση να δημοπρατήσει σε παράλληλο χρόνο τις υποστηρικτικές εργασίες της μελέτης ώστε να ωριμάσει το έργο και να προχωρήσουν οι διαδικασίες ένταξης σε χρηματοδοτικό εργαλείο για την κατασκευή του.

Πρέπει όλοι να έχουμε κοινή γραμμή. Δεν έχουν θέση οι πολιτικαντισμοί εις βάρος των ανθρώπων που καθημερινά χρησιμοποιούν το δρόμο τόνισε ο Περιφερειάρχης. Κάναμε μια σύσκεψη με συνέπεια, υπευθυνότητα και αξιοπιστία. Πήραμε πρωτοβουλία για συναίνεση, συνεννόηση και ομοψυχία. Αναλύσαμε πού βρίσκεται σήμερα το έργο και τι πρέπει να κάνουμε για την επιτάχυνση του. Έχω εμπιστοσύνη στον Υπουργό Κώστα Καραμανλή, με τον οποίο έχουμε μια ειλικρινή και αποτελεσματική συνεργασία και ο οποίος δεν έχει καμία ευθύνη για την καθυστέρηση ολοκλήρωσης της μελέτης. Άλλωστε τα τελευταία 5 χρόνια η μελέτη παραμένει βαλτωμένη. Απεναντίας από την πρώτη στιγμή ο Υπουργός έδειξε το έμπρακτο ενδιαφέρον του, πέρασε από το Τεχνικό Συμβούλιο τον Ανακεφαλαιωτικό Πίνακα της μελέτης με προϋπολογισμό 100.000 ευρώ και αναμένεται η σύμβαση. Επιπλέον μας έδωσε ελευθερία κινήσεων και επαφών με όλα τα στελέχη του υπουργείου προκειμένου να δημιουργήσουμε συνθήκες επιτάχυνσης της μελέτης. Και βέβαια είμαι σίγουρος ότι θα βρει τον τρόπο για να επιταχύνει την ολοκλήρωση της.

Ο δρόμος Λάρισα- Φάρσαλα είναι ένα έργο στο οποίο δεν πρέπει να διεισδύουν οι διαπιστώσεις ότι καθημερινά υιοθετούνται οι παλαιότερες και χειρότερες μεθοδεύσεις του ελληνικού πολιτικού συστήματος. Να έχουν στο μυαλό τους κάποιοι, πως ό,τι χρειάζεται ψέμα για να διατηρηθεί, είναι καταδικασμένο.

Η  αλήθεια για τη μελέτη που εκπονείται από το 2009

 Η Ε.Ο Λάρισας – Φαρσάλων ανήκει στο Δευτερεύον Εθνικό Δίκτυο της χώρας και στα πλαίσια του εφικτού, η Περιφέρεια Θεσσαλίας συντηρεί την οδό με ασφαλτικές εργασίες , διαγράμμισης , καθαρισμού ερεισμάτων σήμανσης κτλ. σε μεγάλο ποσοστό από το συνολικό ποσό των συντηρήσεων της περιφέρειας. Σίγουρα όμως στην υφιστάμενη οδό απαιτείται βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού, όπως διαπλάτυνση της οδού , παρακάμψεις των οικισμών , κατασκευή και διαμόρφωση ισόπεδων κόμβων για την πρόσβαση των οικισμών , την κατασκευή παράπλευρου δικτύου για την εξυπηρέτηση των αγροτικών οχημάτων και των ανεξέλεγκτων προσβάσεων . Οι εν λόγω παρεμβάσεις θα συμβάλουν στην αναβάθμιση των συνθηκών διακίνησης ανθρώπων και αγαθών με την επιτάχυνση των δρομολογίων και την ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας για τους χρήστες του δικτύου και συγχρόνως θα συμβάλει στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής προσφέροντας βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας και ασφάλειας.

Ο άξονας Ε.Ο Λάρισας – Φαρσάλων είναι έργο Εθνικού Επιπέδου (ΔΜΕΟ /οικ/2056/17-3-2008 : μελέτη βελτίωσης της Ε.Ο Λάρισας –Φαρσάλων ) και γι ‘ αυτό και το Υπουργείο έχει αναλάβει την εκπόνηση της εν λόγω μελέτης βελτίωσης της οδού .

H μελέτη με τίτλο: « Μελέτη βελτίωσης της Ε.Ο Λάρισας – Φαρσάλων » εκπονείται από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (σύμβαση μελέτης από 27-8-2009)   η οποία και πληροφορεί την Περιφέρεια Θεσσαλίας για την εξέλιξη της . Από αλληλογραφία με την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου : 

-Στις 04-08-2016 με έγγραφο της Δ/νσης Οδικών Υποδομών ( αρ. πρ. ΔΟΥ 4171)  η Περιφέρεια Θεσσαλίας ενημερώθηκε για την εξέλιξη εκπόνησης της και εκτιμήθηκε ότι η ολοκλήρωση της θα γίνει στο Β εξάμηνο του 2017 .

-Στις  4-9-2017   με έγγραφο της Δ/νσης Οδικών Υποδομών ( αρ. πρ. ΔΟΥ4571) εκτιμήθηκε η ολοκλήρωση  της εντός του 2018.

-Ενώ στις 07-01-2019 με έγγραφο της Δ/νσης Οδικών Υποδομών ( αρ. πρ. ΔΟΥ/6591) εκτιμήθηκε η ολοκλήρωση  της εντός του 2019.

Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες,  με πρωτοβουλία του περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κ. Αγοραστού   στα γραφεία της Δ/νσης Οδικών Υποδομών του Υπουργείου, στην Αθήνα,  ο Προϊστάμενος του Τμήματος μελετών και οι επιβλέποντες της μελέτης  δήλωσαν ότι με την υφιστάμενη σύμβαση της μελέτης θα παραδοθεί:

– σε επίπεδο ‘’ώριμης μελέτης ‘’ προς δημοπράτηση μόνο τα πρώτα 8 χλμ ( παράκαμψη Νίκαιας)  και -η οριστική μελέτη οδοποιίας σε όλο τον άξονα .

Για την πληρότητα, προς δημοπράτηση όλου του άξονα απαιτείται νέα σύμβαση  μελέτης για την εκπόνηση των υποστηρικτικών μελετών ( υδραυλικών , σήμανσης –ασφάλισης , Η/Μ  και τεχνικών έργων ).

Στοιχεία της μελέτης

Πρόκειται για έργο Οδοποιίας , που αφορά στη βελτίωση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού Λάρισας –Φαρσάλων στο τμήμα δυτικά του οικισμού της Νίκαιας μέχρι τον ισόπεδο κόμβο παράκαμψης Φαρσάλων συνολικού μήκους 35Κm .

Ειδικότερα , ο σχεδιασμός του έργου και οι εργασίες οδοποιίας για τη βελτίωση της οδού περιλαμβάνουν :

– την παράκαμψη των οικισμών Νίκαιας , Νέων Καρυών, Ζαππείου ,Χαράς και Χαλκιάδων με τη διάνοιξη

και κατασκευή νέων οδικών τμημάτων συνολικού μήκους περί τα 16,50Km περίπου ,

– τη βελτίωση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού Λάρισας –Φαρσάλων σε μήκος περί τα 11 Km , με τη

διάνοιξη νέου άξονα ( παράλληλου προς αυτή ) ,

– την αξιοποίηση του παλιού άξονα της υφιστάμενης Ε.Ο Λάρισας – Φαρσάλων ως παράπλευρου,

– τη διαμόρφωση 12 νέων ισόπεδων κόμβων για τη σύνδεση με το τοπικό οδικό δίκτυο ,

– την κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου συνολικού μήκους 52 Km για την αποκατάσταση του

τοπικού αγροτικού δικτύου διατομής (4,50/6,0) πλάτους 4,50μ και εφαρμογή μη σταθεροποιημένου

ερείσματος πλάτους 0,75μ ,

– τη διαμόρφωση ενιαίας διατομής ( 7,50/11,0) με μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,75μ και Λωρίδα

πολλαπλών Χρήσεων (ΛΠΧ) πλάτους 1,50μ και σταθεροποιημένο έρεισμα 1,75 μ ανά κατεύθυνση 

Να σημειωθεί ότι η  Περιφέρεια Θεσσαλίας επενδύει  περισσότερα από 4 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο για να συντηρεί  την οδό με ασφαλτικές εργασίες, διαγράμμιση , καθαρισμό ερεισμάτων κλπ. Επιπλέον,  ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός υπέγραψε την έγκριση διάθεση πίστωσης  ύψους 350.000 για τη μελέτη του τμήματος από τον ισόπεδο κόμβο της νότιας παράκαμψης Λάρισας (κατάστημα Βιοκαρπέτ) έως την αρχή της παράκαμψης της Νίκαιας. Η μελέτη αφορά την κατασκευή κύριας αρτηρίας  μήκους περίπου 2,5Km (ενιαίας κυκλοφορίας μιας λωρίδας ανά κατεύθυνση με λωρίδα πολλαπλής χρήσης), παράπλευρου δικτύου και ενός ισόπεδου κυκλικού κόμβου. Η εν λόγω μελέτη ολοκληρώνει τη μελέτη που εκπονείται από την Υπηρεσία του Υπουργείου η οποία έχει αφετηρία την παράκαμψη Νίκαιας και τέλος τον υφιστάμενο κόμβο συμβολής της με την παράκαμψη Φαρσάλων.

Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας για να βλέπετε πρώτοι όλα τα νέα βίντεο!