Κέλλας: «Φιάσκο η διαδικασία επιλογής Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου»

Ερώτηση για τη διαδικασία επιλογής Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου κατέθεσαν από κοινού ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, Χρήστος Κέλλας, και η Ν. Κεραμέως, Τομεάρχης-Βουλευτής Επικρατείας, Ι. Ανδριανός και Μ. Αντωνίου, αν. Τομεάρχες-Βουλευτές Αργολίδας και Καστοριάς αντίστοιχα, προς τον Υπουργό Παιδείας, κ. Γαβρόγλου.

Έπειτα από την κατάθεση της ερώτησης, ο Λαρισαίος πολιτικός δήλωσε:

«Η διαδικασία επιλογής Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου εξελίσσεται σε μεγάλο φιάσκο και είχαμε προειδοποιήσει την κυβέρνηση για αυτό, στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου στη Βουλή για τις ‘‘Δομές της Εκπαίδευσης’’. Δυστυχώς, λίγους μήνες μετά την ψήφισή του, ο συγκεκριμένος νόμος παράγει αδικίες και προκαλεί μία γενικευμένη δυσλειτουργία. Αποτελεί διακηρυγμένη κοινοβουλευτική μας θέση η – κατά προτεραιότητα – κατάργησή του και η αποκατάσταση των αδικιών, τόσο ως προς το πλαίσιο, όσο και ως προς τις διαδικασίες επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης, με όρους διαφάνειας, ισότητας και αξιοκρατίας».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

«Θέμα: “Φιάσκο η διαδικασία επιλογής Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου”

Με την Υπουργική Απόφαση Φ.351.1/5/102172/Ε3/20-6-2018 (ΦΕΚ 2367/20 Ιουνίου 2018), ξεκίνησε η διαδικασία για την επιλογή Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου και τη συγκρότηση των ΠΕΚΕΣ, όπως προβλέπεται από το ν. 4547/2018.

Από τα πρώτα διαθέσιμα στοιχεία, ενώ η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη, παρατηρήθηκε μεγάλη απροθυμία συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην διαδικασία. Συγκεκριμένα, υποβλήθηκαν μόλις 1441 αιτήσεις για την επιλογή Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου σε όλες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις, ενώ το 2011 είχαν υποβληθεί 3094 αιτήσεις Σχολικών Συμβούλων. Το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών μειώθηκε σε ποσοστό 53,4%! Σε συγκεκριμένες δε Περιφερειακές Διευθύνσεις δεν υπήρξε ούτε μια αίτηση από ειδικότητες γνωστικών αντικειμένων, τα οποία εξετάζονται πανελλαδικά, όπως Φυσικής ή Μαθηματικών.

Περαιτέρω, σύμφωνα με το άρθ. 20 παρ. 10 του ν. 4547/2018, “η παύση της λειτουργίας των υπηρεσιών και των οργανικών μονάδων που καταργούνται με την παράγραφο 2 του άρθρου 17 και η έναρξη της πλήρους λειτουργίας των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και των Κ.Ε.Σ.Υ. πραγματοποιείται το αργότερο έως την 1.9.2018”, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, με δυνατότητα παράτασης έως έξι (6) μήνες και για μία μόνο φορά, εφόσον δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης ή απόσπασης των Οργανωτικών Συντονιστών των ΠΕ.Κ.Ε.Σ., των Προϊσταμένων των Κ.Ε.Σ.Υ. ή των Υπευθύνων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον προγραμματισμό διεξαγωγής των συνεντεύξεων στις μεγάλες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (Κεντρικής Μακεδονίας και Αττικής), οι συνεντεύξεις προβλέπεται να ολοκληρωθούν στις 12/9/2018 και 15/9/2018 αντίστοιχα. Στη συνέχεια, και μέχρι να αναλάβουν οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και να ολοκληρωθεί η διαδικασία ορισμού των Οργανωτικών Συντονιστών των ΠΕ.Κ.Ε.Σ., εκτιμάται ότι θα παρέλθει περίπου ένας μήνας. Οι δε διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης ή απόσπασης των Προϊσταμένων των Κ.Ε.Σ.Υ. ή των Υπευθύνων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, δεν έχουν καν ξεκινήσει.

Δεδομένου ότι η έναρξη του νέου σχολικού έτους βρίσκεται προ των πυλών, ερωτάται ο κύριος Υπουργός:

1. Πότε εκτιμά ότι θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης των Οργανωτικών Συντονιστών των ΠΕ.Κ.Ε.Σ., των Προϊσταμένων των Κ.Ε.Σ.Υ. ή των Υπευθύνων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών;

2. Δεδομένου ότι η παύση της λειτουργίας των υπηρεσιών και των οργανικών μονάδων που καταργούνται με την παράγραφο 2 του άρθρου 17 και η έναρξη της πλήρους λειτουργίας των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και των Κ.Ε.Σ.Υ. δεν θα έχει πραγματοποιηθεί έως την 1.9.2018, όπως προβλέπεται από το άρθ. 20 παρ. 10 του ν. 4547/2018, πότε προτίθεται να υπογράψει την σχετική παράταση λειτουργίας των καταργούμενων υπηρεσιών και οργανικών μονάδων;

3. Πώς θα καλυφθούν οι θέσεις των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου, οι οποίες θα παραμείνουν κενές μετά το τέλος της τρέχουσας διαδικασίας;

4. Πώς εξηγεί τον μειωμένο αριθμό αιτήσεων εκπαιδευτικών για την επιλογή Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου;».