Εντυπωσίασε η παράσταση «Ανδρομάχη» στην Πλατεία Βράχων στα Φάρσαλα – (vid)

Πλήθος Φαρσαλινών έσπευσαν να παρακολουθήσουν την θεατρική παράσταση, «Ανδρομάχη», τραγωδία του Ευριπίδη, από το Θέατρο «Αιχμή», που πραγματοποιήθηκε στην Πλατεία Βράχων στα Φάρσαλα, με σημαντικές αναφορές στην Φθία τον Αχιλλέα, αλλά και στην ίδια την πόλη, εκδήλωση που διεξήχθη στο πλαίσιο των εκδηλώσεων « Πολιτιστικός Αύγουστος 2018» που οργανώνει ο Οργανισμός Πολιτισμού Αθλητισμού Κοινωνικής Προστασίας Αλληλεγγύης Δήμου Φαρσάλων (ΟΠΑΚΠΑ ΔΦ).

Με φοβερές ερμηνείες από τους ηθοποιούς, μια μαγική τοποθεσία, πραγματικά μαγευτικό και δεόντως ποιητικό το περιβάλλον της, όπως αυτή της Πλατείας Βράχων, άφησε ενθουσιασμένους μικρούς και μεγάλους που έσπευσαν να το παρακολουθήσουν ανταμείβοντας τους συντελεστές με το ζεστό χειροκρότημα τους.

Δείτε σχετικό απόσπασμα από την θεατρική παράσταση

Πριν την έναρξη της παράστασης, χαιρετισμό απηύθυναν ο πρόεδρος του πολιτιστικού οργανισμού ΟΠΑΚΠΑ ΔΦ κ. Κων/νος Δερλός και ο Δήμαρχος Φαρσάλων κ. Άρης Καραχάλιος, οι οποίοι στο σύντομο χαιρετισμό τους τόνισαν, την σπουδαιότητα της συγκεκριμένης παράστασης, αλλά και την ιστορική σημασία που έχει για τον τόπο, συνδέοντας την με το παρελθόν και την αρχαιότητα.

Η υπόθεση του έργου:

Ο γιός του Αχιλλέα, Νεοπτόλεμος, παίρνει ως λάφυρο από την Τροία, τη χήρα του Έκτορα, Ανδρομάχη, την εγκαθιστά στη Φθία και αποκτά μαζί της ένα παιδί. Κατόπιν νυμφεύεται την κόρη του Μενέλαου, Ερμιόνη, η οποία ζηλεύει την Ανδρομάχη και καλεί τον πατέρα της για να σκοτώσουν αυτήν και το παιδί της, ενώ ο Νεοπτόλεμος λείπει στους Δελφούς για να ζητήσει συγχώρεση από τον Απόλλωνα ,επειδή ζήτησε κάποτε το λόγο για το φόνο του πατέρα του Αχιλλέα. Η Ανδρομάχη κρύβει το παιδί της μακριά από το παλάτι και η ίδια καταφεύγει στο ιερό της Θέτιδας για να σωθεί. Ο Μενέλαος ανακαλύπτει το παιδί και εξαναγκάζει με δόλο την Ανδρομάχη να εγκαταλείψει το ναό .Ενώ όμως επρόκειτο να τους σκοτώσουν, έρχεται ο γέροντας βασιλιάς Πηλέας, πατέρας του Αχιλλέα και παππούς του Νεοπτόλεμου, και εμποδίζει το φόνο. Ο Μενέλαος επιστρέφει στη Σπάρτη και η Ερμιόνη μετανοεί για όσα έκανε, επειδή φοβάται την τιμωρία του συζύγου της. Αιφνιδίως εμφανίζεται ο Ορέστης, ο οποίος πείθει την Ερμιόνη να τον ακολουθήσει και οργανώνει τη δολοφονία του Νεοπτόλεμου. Όταν φέρνουν τον Νεοπτόλεμο νεκρό στο παλάτι και ενώ ο Πηλέας θρηνεί το θάνατό του, εμφανίζεται η θεά Θέτις και τον προστάζει να θάψει τον εγγονό του στους Δελφούς και να στείλει την Ανδρομάχη με το γιό της στη χώρα των Μολοσσών. Στον ίδιο αναγγέλλει ότι θα γίνει αθάνατος και θα κατοικήσει μαζί της στο νησί των Μακάρων.

Η πολυζήλευτη  “Ανδρομάχη”

Η αιχμαλωσία της Ανδρομάχης….. η αιχμαλωσία της αρετής και της αξιοπρέπειας της  Ανδρομάχης… η πορεία της και η συντροφικότητά της… το αντίπαλο δέος της  “Ωραίας” Ελένης.

Η “Ωραία” Ανδρομάχη, αλλά και με αρετή και σκέψη, αρετές που δίνει απλόχερα ο Όμηρος στους αμυνόμενους υπέρ πατρίδος, διαφύλαξης των αγαθών της τιμής, της αξιοπρέπειας, της Γνώσης και της ουσιαστικής Ηθικής.

Έκλεισε τυπικά και μόνο τη σελίδα “Έκτωρ”, και τη διαφυλάσσει στην υπόλοιπη ζωή της, σαν τα Άγια των Αγίων. Πορεύεται στον υπόλοιπο βίο της και νικά τελικά, μέσω των απογόνων της.

Η Ανδρομάχη γνώρισε το σκληρό πρόσωπο του πολέμου και της αιχμαλωσίας, την κατάλυση της αξιοπρέπειας που καθορίζει η ελευθερία, γι αυτό καταριέται τους αίτιους κατονομάζοντάς τους άμεσα και σκληρά.

Το ένστικτο και η γνώση της την οδηγούν στο σωστό δρόμο και ζητάει βοήθεια από τον ευπατρίδη Πηλέα, για να γλυτώσει το γιό της.

Ο Όμηρος πολύ σωστά τοποθετεί την Ανδρομάχη δίπλα στον Έκτορα, υπογραμμίζοντας έτσι, ότι η αξιοπρέπεια η ανδρεία και η φιλοπατρία μπορεί να ταυτίζονται!!

“ Και των καλών δεν τα σβήνει τα χνάρια ο καιρός. Και να πεθάνουνε, λάμπ’ η αρετή τους”. (Ευριπίδης).

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Γιάννης Νικολαΐδης

Σκηνικά: Γρηγόρης Ριζόπουλος

Κοστούμια: Όλγα Σχοινά

Μουσική επιμέλεια: Στέφανος Νικολαΐδης

Φωτισμοί: Στέφανος Κεραμιδάς

Τους ρόλους ερμηνεύουν:

Φωτεινή Φιλοσόφου

Κώστας Κλάδης

Λεωνίδας Αργυρόπουλος

Χριστίνα Σιώμου

Βούλα Κώστα κ.α.