Μελέτη: Από εισαγόμενες πρώτες ύλες το 53% του βιοντίζελ της ΕΕ

Περίπου το 53% του βιοντίζελ της ΕΕ παράγεται με εισαγόμενη πρώτη ύλη, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση των στοιχείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής από τη ΜΚΟ Transport & Environment (T&E), ενώ σχεδόν το ήμισυ του εισαγόμενου φοινικέλαιου χρησιμοποιείται σε κινητήρες αυτοκινήτων, αναφέρει σε σχετικό άρθρο η Euractiv.com.

Στην Ευρώπη, τα βιοκαύσιμα αντιπροσωπεύουν το 4,9% των καυσίμων για τις μεταφορές, ενώ το βιοντίζελ το 81% αυτού του αριθμού. Είναι χαρακτηριστικό ότι η πολιτική της ΕΕ για τα βιοκαύσιμα οδήγησε σε ραγδαία άνοδο της ζήτησης φυτικών ελαίων στην Ένωση. Αρχίζοντας από το 2005, η κατανάλωση φυτικών ελαίων στον τομέα των τροφίμων μειώθηκε κατά 10%, ενώ στον τομέα των μεταφορών σχεδόν τετραπλασιάστηκε.

Επιπλέον, η οδηγία της ΕΕ για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας θέτει ως ανώτατο όριο 7% στο μερίδιο των βιοκαυσίμων (πρώτης γενιάς), με βάση την καλλιέργεια, συμπεριλαμβανομένης της βιοαιθανόλης και του βιοντίζελ.

Στην πρότασή της περί αναδιατύπωσης της οδηγίας για τις ΑΠΕ για το 2021-2030 (RED II), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε τη μείωση του ανώτατου ορίου για τα βιοκαύσιμα πρώτης γενιάς, που προέρχονται από καλλιέργειες τροφίμων, οι οποίες χρησιμοποιούνται στον τομέα των μεταφορών από 7% το 2020 έως 3,8% το 2030.

Εντούτοις, οι αγρότες εκφράζουν ανησυχίες για το γεγονός ότι αυτή η σταδιακή κατάργηση θα διακόψει μια σημαντική ροή εσόδων.

Πηγή: ypaithros.gr