H Microsoft αγοράζει το LinkedΙn έναντι 26,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων

Μία από τις μεγαλύτερες συμφωνίες στην ιστορία του κλάδου της υψηλής τεχνολογίας συνήψε η Microsoft, εξαγοράζοντας αντί του ιλιγγιώδους ποσού των 26,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων το κοινωνικό δίκτυο επαγγελματικών επαφών LinkedΙn.

Στόχος της συμφωνίας αυτής είναι η Microsoft, η εταιρεία που έχει ταυτιστεί με τη δημιουργία του λειτουργικού προγράμματος των Windows, να θέσει εαυτόν στο επίκεντρο της επαγγελματικής ζωής των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. Παράλληλα, η Microsoft ευελπιστεί πως με την κίνησή της αυτή θα καλύψει τις απώλειες από την επέκταση της δράσης εταιρειών, όπως η Google και το Facebook, οι οποίες ακμάζουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – στην περίπτωση του LinkedΙn η έμφαση δίνεται στην επαγγελματική.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Microsoft, Σατία Ναντελά, έχει εξασφαλίσει εύσημα για τις προσπάθειές του να αναδιαμορφώσει την εταιρεία και να πυροδοτήσει την αύξηση των πωλήσεών της. Ταυτόχρονα, το διοικητικό της συμβούλιο απευθύνει έκκληση για ταχύτερους ρυθμούς, ώστε να στραφεί η Microsoft στο πεδίο εξυπηρέτησης πελατών με παροχή υπηρεσιών και λογισμικού μέσω Διαδικτύου. Η εταιρεία θα καταβάλει 196 δολάρια ανά μετοχή της LinkedIn σε μία συμφωνία με ρευστό μόνον.

Εξαγορά

Η προσφορά της Microsoft είναι υψηλότερη 49,5% από την τιμή κλεισίματος της μετοχής της LinkedIn την Παρασκευή. Παράλληλα, θα διατηρήσει ανέπαφο το εμπορικό της σήμα, την εταιρική της κουλτούρα και την αυτονομία της. Ο νυν διευθύνων σύμβουλός της Τζεφ Γουίνερ θα παραμείνει στα καθήκοντά του. «Η συμφωνία φέρνει κοντά την πρωτοπόρο εταιρεία στο λογισμικό νέφος για επαγγελματικούς σκοπούς με την πρωτοπόρο στην επαγγελματική δικτύωση», υπογράμμισε σε συνέντευξή του ο επικεφαλής της Microsoft. «Ηταν το λογικό βήμα, που έπρεπε να κάνουμε, ούτως ώστε να καταστήσουμε τη LinkedIn το οικοδόμημα επί του οποίου θα στηριχθεί το λειτουργικό σύστημα Office».

Αξίζει να αναφερθεί πως η συμφωνία είναι και η μεγαλύτερη από τότε που ανέλαβε τα ηνία της Microsoft ο κ. Ναντελά. Κάνοντας λέξεις το όραμά του, τόνισε ότι «το επαγγελματικό προφίλ κάθε χρήστη στο LinkedIn θα εδρεύει στο κέντρο ενός “ψηφιδωτού” και με άλλες ψηφίδες της επαγγελματικής ζωής του, συνδέοντας τα Windows, το Εxcel, το PowerPoint, το Skype κ.ά.». Το σύστημα ψηφιακής βοήθειας Cortana της Microsoft θα παρέχει πληροφορίες στον χρήστη, οι οποίες θα αντλούνται από το LinkedIn και θα αφορούν επικείμενες συνεδριάσεις και τους συμμετέχοντες σε αυτές, λόγου χάριν, ενώ παράλληλα μία υπηρεσία ειδήσεων του LinkedIn θα τροφοδοτεί με άρθρα τους χρήστες, τα οποία θα σχετίζονται με όσα έργα αναλαμβάνουν. Αλλες διαδικασίες θα αφορούν την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών, υποδεικνύοντας έναν «ειδικό» για το κάθε επιμέρους έργο.

Σύμφωνα με τον Ανουράγκ Ράνα, αναλυτή του Bloomberg Intelligence, η Microsoft μπορεί να αναδείξει το LinkedIn σε ένα μείζον σύστημα λογισμικού για τη διαχείριση σχέσεων με πελάτες, το οποίο θα απευθύνεται σε όσους δραστηριοποιούνται στην πώληση. Στο εν λόγω πεδίο, όπως επισημαίνει ο κ. Ράγκα, κυριαρχεί σήμερα η Salesforce.com. «H LinkedIn μπορεί πραγματικά να αναδειχθεί ως σημαντική ανταγωνίστριά της», προσθέτει. H LinkedIn ανέκαθεν θεωρείτο πως έχει τη δυναμική ανάπτυξης ως μέσο κοινωνικής δικτύωσης με έσοδα από τις δραστηριότητές της στην παροχή υπηρεσιών υπό τη μορφή λογισμικού. Ωστόσο, τον τελευταίο καιρό παρουσιάζει βραδεία ανάπτυξη, ενώ οι χρήστες που χρησιμοποιούν τις δωρεάν υπηρεσίες, δεν επιστρέφουν στον ιστότοπο εύκολα, ώστε να προθυμοποιηθούν να καταβάλουν χρήματα για αναβαθμισμένες υπηρεσίες. Εξ ου και η LinkedIn επανεξετάζει τη στρατηγική της και σχεδιάζει εκ νέου της εφαρμογές της σε κινητά, καθιστώντας τες πιο εύχρηστες.

Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας για να βλέπετε πρώτοι όλα τα νέα βίντεο!