Με Φαρσαλινή συμμετοχή το 3ο Συνέδριο με θέμα τη “Μαθηματικοφοβία”

Στο 3ο Συνέδριο του Νέου Παιδαγωγού συμμετείχε με επιτυχία η αρθρογράφος του ifarsala Ρεβέκα Θεοδωροπούλου, η οποία σε συνεργασία με την επίσης Μαθηματικό Αγγελική Στρατή παρουσίασαν την εργασία τους με θέμα τη Μαθηματικοφοβία στο Ίδρυμα Ευγενίδου, στις 16-17 Απριλίου 2016.

Η Μαθηματικοφοβία είναι μια λέξη δύσκολη ακόμη και στον τρόπο που προφέρεται κι όμως τόσο διαδεδομένη. Δεν πρόκειται για μία έννοια που έγινε γνωστή τελευταία αλλά για μία κατάσταση που κρατάει εδώ και χρόνια. Έρευνες έχουν δείξει πως οι αιτίες που προκαλούν τη Μαθηματικοφοβία έχουν τις ρίζες τους στο οικογενειακό περιβάλλον, στη διαφορετική νοητική ανάπτυξη κάθε παιδιού και στην δυσκολία του μαθήματος. Άλλοι παράγοντες που εμπλέκονται είναι οι απαρχαιωμένες μέθοδοι διδασκαλίας, η απομνημόνευση, ο αυταρχισμός και ο διδακτισμός των δασκάλων των Μαθηματικών.
Τρόποι αντιμετώπισης υπάρχουν, αρχής γενομένης από τη Γεωμετρία, η οποία πρέπει να διδάσκεται σε συνδυασμό με τη φύση και την καθημερινότητα. Η Άλγεβρα, της οποίας η διδασκαλία επιβάλλεται να γίνει πιο συμβατική με τη γλώσσα των παιδιών και φυσικά η κατάρτιση των καθηγητών να είναι ολοκληρωμένη.

Για να μην πλατειάζουμε εδώ παραθέτουμε στη συνέχεια ένα απόσπασμα από τη συγκεκριμένη ομιλία, η οποία στηρίχτηκε τόσο στο θεωρητικό κομμάτι όσο και στα συμπεράσματα ενός ερωτηματολογίου που απευθυνόταν στο ευρύ κοινό.