Eξήντα 4θέσια οχήματα χωρίς οδηγό θα κυκλοφορήσουν στα Τρίκαλα

Μία νέα πρωτιά ετοιμάζεται στην πόλη των Τρικάλων καθώς μετά την επιτυχία του πιλοτικού προγράμματος του λεωφορείου χωρίς οδηγό, στους δρόμους της θα κυκλοφορούν από το επόμενο φθινόπωρο και εξήντα μικρά τετραθέσια οχήματα χωρίς οδηγό.

Αυτό ανακοίνωσε το μεσημέρι κατά τη διάρκεια της απολογιστικής εκδήλωσης για το πρόγραμμα CityMobil2, o υπεύθυνος καθηγητής του Πανεπιστημίου της Φλωρεντίας Αντριάνο Αλεσαντρίνι.

Τα εξήντα οχήματα θα μεταφερθούν στα Τρίκαλα στο πλαίσιο του νέου προγράμματος, του CityMobil3.

Η φιλοσοφία των οχημάτων αυτών είναι να καλύπτουν το λεγόμενο «last mile», δηλαδή τη διαδρομή από το σημείο εκκίνησης ενός επιβάτη μέχρι το Μέσο Μαζικής Μεταφοράς που τον εξυπηρετεί ή από την αποβίβασή του απ΄αυτό έως το σημείο προορισμού του.

Ο επιβάτης θα μπορεί να καλεί από το κινητό του τηλέφωνο ένα τέτοιο όχημα και να το μοιράζεται με άλλους, ενώ πιθανότατα η υπηρεσία θα παρέχεται με χρέωση.

Τις επόμενες ημέρες οι υπεύθυνοι του δήμου θα μεταβούν στις Βρυξέλλες προκειμένου να κάνουν την πρώτη συνάντηση για το πρόγραμμα μαζί με άλλους πιθανούς υποψηφίους. Έως τις 17 Απριλίου θα πρέπει να έχει κατατεθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η σχετική πρόταση ενώ τον Ιούλιο αναμένεται η αξιολόγησή της ώστε να υπάρχει η δυνατότητα το πρόγραμμα να ξεκινήσει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Το πρόγραμμα εντάσσεται στο HORIZON 2020, το νέο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης με θέμα τον συνδυασμό της αυτοκίνησης και του IoT (Internet of Things).

Η πρόταση ήρθε από τον κ. Αλεσαντρίνι ύστερα από την επιτυχή πορεία της κυκλοφορίας του ειδικού λεωφορείου χωρίς οδηγό στα Τρίκαλα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην περίοδο Σεπτέμβριος 2015 – Μάρτιος 2016, διεξήχθησαν συνολικά 1.490 δρομολόγια και διανύθηκαν 3.580 χιλιόμετρα, μεταφέροντας 12.138 επιβάτες, ενώ ο μέσος όρος πληρότητας του 12θέσιου οχήματος ήταν οκτώ άτομα.

«Πρόκειται για παγκόσμια πρωτοτυπία. Καταφέραμε να δημιουργήσουμε ένα πλήρες αυτοματοποιημένο σύστημα μεταφορών», σχολίασε ο Άγγελος Aμδίτης, διευθυντής έρευνας του ΕΠΙΣΕΥ, στην απολογιστική συνέντευξη Τύπου του προγράμματος.

Ο κ. Αμδίτης υπογράμμισε ότι το αντίστοιχο πρόγραμμα της Google δεν ήταν τόσο εντυπωσιακό, καθώς μέσα στο όχημα βρισκόταν οδηγός, ο οποίος – ανά πάσα στιγμή – μπορούσε να επέμβει στη λειτουργία του.

Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα ότι μέχρι και το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ ζήτησε πληροφορικό υλικό, ενώ ήδη υποβλήθηκε αίτημα στην ΕΕ για περαιτέρω χρηματοδότηση του προγράμματος.

Από την πλευρά τους, τόσο η υφυπουργός Μεταφορών Μ. Χρυσοβελώνη, όσο και η γενική γραμματέας Μεταφορών Π. Πέρκα αναφέρθηκαν στις θεσμικές προκλήσεις, αφού χρειάστηκαν νομοθετικές αλλαγές για να επιτραπεί η κυκλοφορία οχήματος χωρίς οδηγό, έστω και για πιλοτική εφαρμογή (νόμος 4313/2014).

Τέλος, ο δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου επισήμανε ότι, παρά την αρχική διστακτικότητα, οι κάτοικοι της πόλης «αγκάλιασαν» το νέο… μέσο.

Πηγή: ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ για το www.ethnos.gr