«Υποβάθμιση Φυσικής και Μαθηματικών και «ανιστόρητη» παρέμβαση στην Ιστορία»

Με ερώτηση  τους προς το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων , Βουλευτές της  Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ  ανάμεσα τους και ο Κώστας Μπαργιώτας ζητούν να τεθεί σε νέα επεξεργασία και ανοικτό δημοκρατικό διάλογο το ζήτημα της διάταξης της ύλης  σε Γυμνάσιο και Λύκειο, σε συνεργασία με τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς φορείς, καταρτίζοντας ένα νέο πρόγραμμα που θα ενισχύει τόσο την θετική όσο και θεωρητική κατάρτιση των μαθητών, αποτρέποντας τους από την γνωστή σε όλους μας παπαγαλία.

Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

«Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία κατακρίνει την απόφαση του υπουργείου Παιδείας για «αλλοίωση του επιστημονικού περιεχομένου της μαθηματικής εκπαίδευσης».

Επιπλέον, με κοινή ανακοίνωση τους οι Φυσικοί, Χημικοί και Βιοεπιστήμονες, αφού σημειώνουν ότι η ηγεσία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής «μετέτρεψε το Γυμνάσιο σε μια άχρηστη εκπαιδευτική βαθμίδα και σε τρίχρονο parking παιδιών, έβαλαν στο στόχαστρο το Λύκειο του οποίου τη διάλυση με περισσή ενάργεια απεργάζονται»

Συγκεκριμένα, η απαξίωση των θετικών επιστημών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ύστερα από απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου σχετικά με τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών στην Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου που δεν συμπεριλαμβάνει τα μαθήματα της Φυσικής, των Μαθηματικών, της Χημείας, της Γεωμετρίας, της Βιολογίας κ.α στις προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ ή/και Β΄ Λυκείου ενώ έχει ήδη προηγηθεί η μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο, εγείρει θύελλα αντιδράσεων, αφού συντελεί στην υποβάθμιση της θετικής εκπαίδευσης και διαρρηγνύει τη συνοχή της διδακτέας ύλης.

Όμως από τις προωθούμενες σκοπιμότητες δεν έχει γλυτώσει ούτε η θεωρητική κατεύθυνση, αφού για την διδασκαλία της ιστορίας το ΙΕΠ προτείνει σχέδιο κατακερματισμού της διδακτέας ύλης και των χρονικών περιόδων  ενώ είναι «παιδαγωγικά αναγκαία η γραμμική χρονικά διάταξη της ύλης από το απώτατο παρελθόν προς τη σύγχρονη εποχή, επειδή η μέθοδος αυτή παρουσιάζει αδιάσπαστη την ιστορική συνέχεια, διευκολύνει την κατανόηση του χρόνου από τους μαθητές, συμβάλλει στη συνειδητοποίηση της ελληνικής ταυτότητας σε συνδυασμό με τον σεβασμό και την αποδοχή της ιστορίας των άλλων λαών, και συνεισφέρει στην καλλιέργεια της ιστορικής συνείδησης.

Επίσης, όπως συνεχίζει στην ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, οδηγεί στη σύγχυση και στην αδυναμία εξήγησης των ιστορικών φαινομένων από τους μαθητές. Σύγχυση προκαλεί και στους μικρούς μαθητές η ταύτιση του νοήματος της ιστορίας με την – προβλεπόμενη στο σχέδιο – αφήγηση της ιστορίας της οικογένειάς τους».

Επειδή είναι προφανής η οπισθοδρόμηση που προωθείται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με την ενίσχυση της ασκησιολογίας στο περιεχόμενο της διδασκαλίας και της παπαγαλίας στο περιεχόμενο των εξετάσεων.

Επειδή αυτή η βαθύτερη ιδεοληπτική στάση των πολιτικά υπεύθυνων σε συνδυασμό με την ανεπάρκεια ορισμένων  επιστημονικά υπευθύνων σε ζητήματα εκπαιδευτικού σχεδιασμού προκαλεί αναστάτωση σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και αγωνία  στους μαθητές, στις μαθήτριες και τις οικογένειες  τους και επειδή δεν έχει προηγηθεί διαβούλευση για την οποία είστε υπόχρεοι από το σύνταγμα και τους νόμους.

Ερωτάσθε κ. Υπουργέ:

Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε προκειμένου να θέσετε σε νέα επεξεργασία  και ανοιχτό δημοκρατικό διάλογο το ζήτημα της διάταξης της ύλης  σε Γυμνάσιο και Λύκειο, σε συνεργασία με τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς φορείς, καταρτίζοντας ένα νέο πρόγραμμα που θα ενισχύει τόσο την θετική όσο και θεωρητική κατάρτιση των μαθητών, αποτρέποντας τους από την γνωστή σε όλους μας παπαγαλία;».

Οι ερωτώντες Βουλευτές:   

Κώστας Μπαργιώτας , Βασίλης Κεγκέρογλου,Δημήτρης Κωνσταντόπουλος,Εύη Χριστοφιλοπούλου, Λεωνίδας Γρηγοράκος.