Αυτό το εστιατόριο χρεώνει ανάλογα με το εισόδημα

Οι καινοτομίες στα εστιατόρια και στο χώρο της εστίασης όλο και πληθαίνουν και το Everytable στην Καλιφόρνια δεν μπορεί παρά να πρωταγωνιστεί σε αυτό το κομμάτι για πολλούς λόγους.

Το Everytable αποτελεί μια νέα αλυσίδα takeout εστιατορίων στην Καλιφόρνια, που μετρά ήδη τέσσερα εστιατόρια στο Λος Άντζελες κι ένα στη Σάντα Μόνικα.

Λόγω, όμως, της ιδιομορφίας του, πολλοί ίσως να μη συμφωνήσουν απόλυτα με τον όρο «εστιατόριο».

Στο Everytable, όχι μόνο σερβίρεις τον εαυτό σου, αλλά πρέπει να ζεστάνεις μόνος σου το φαγητό σου στο φούρνο μικροκυμάτων του εστιατορίου, αν αποφασίσεις να φας εκεί και το πιο σημαντικό, δεν χρεώνει όλους το ίδιο.

Στο πρώτο κατάστημα, στο νότιο L.A., μερικά τετράγωνα από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνια υπάρχουν λίγες πορτοκαλί καρέκλες και τραπέζια για όποιον θέλει να καθίσει εντός του χώρου, με το μπολ με τζαμαϊκανό κοτόπουλο και ρύζι καρίδας ή ένα tamales de chile rojo να κοστίζει λιγότερο από 5 δολάρια.

Λίγο πιο βόρεια, στο τρίτο και νεότερο Everytable στον πρόσφατα ανακαινισμένο χώρο του εμπορικού κέντρου στο κέντρο του Λος Άντζελες δεν υπάρχουν καθίσματα και το ίδιο ακριβώς πιάτο, το οποίο ετοιμάζεται σε ίδια κουζίνα από τον ίδιο σεφ, κοστίζει σχεδόν 9 ευρώ.

Όπως είναι φανερό, η κοστολόγηση των πιάτων καθορίζεται σε ένα βαθμό από την τοποθεσία του εστιατορίου και το μέσο εισόδημα της περιοχής στην οποία σερβίρει, με στόχο να μπορεί να διαθέτει το υγιεινό φαγητό του σε όλους, σε κάθε γειτονιά.

Αυτό μπορεί να σημαίνει 4-5 δολάρια το γεύμα στο νότιο Λος Άντζελες και 12-13 δολάρια το ίδιο γεύμα στα πιο βόρεια της πόλης, όπως αναφέρει ο Sam Polk, CEO και συνιδρυτής του Everytable, εκεί όπου σερβίρει μεσαίας προς υψηλής τάξης υπαλλήλους γραφείων, σε αντίθεση με το νότιο Λος Άντζελες, όπου ο μέσος όρος εισοδήματος φτάνει τα 18 χιλιάδες δολάρια το χρόνο και εξυπηρετεί φοιτητές και οικογένειες εργατικής τάξης.

Ο Polk αναφέρει ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα σίτισης για πολλούς φοιτητές και το Everytable αφουγκράζεται το πρόβλημα, ενώ ως επιχειρηματίες κατορθώνουν να μειώσουν τη διαφορά, κοστολογώντας πιο υψηλά τα πιάτα τους σε άλλες περιοχές.

Ο ίδιος ο Polk, ο οποίος παλιότερα εργαζόταν στη Citibank, παράτησε τη δουλειά του, αρνήθηκε τα μπόνους και ξεκίνησε τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Groceryships, o οποίος παρείχε σε οικογένειες σε περιθωριοποιημένες κοινότητες κάτι σαν «υποτροφίες» στην αγορά ειδών μαναβικής, αλλά και σε μαθήματα διατροφής και μαγειρικής.

Από εκεί ξεπήδησε και το Everytable το 2013, όταν βρήκε συνέταιρο τον David Foster και οι δυο τους θέλησαν να επικεντρωθούν σε γειτονιές των οποίων η πρόσβαση σε υγιεινά και φρέσκα τρόφιμα είναι δύσκολη, σε αντίθεση με την πρόσβαση σε fast food.

Ο Polk σίγουρα δεν είναι ούτε ο πρώτος, ούτε ο μοναδικός ανοιχτόμυαλος και ευαισθητοποιημένος που ξεκίνησε μια τέτοια επιχειρηματική ιδέα στο Λος Άντζελες.

Την περασμένη χρονιά οι διάσημοι σεφ Roy Choi και Daniel Patterson άνοιξαν το LocoL, το οποίο μοιάζει με στέκι fast food, αλλά εμπλουτίζει το φαγητό του με υγιεινά συμπληρώματα, με τσίζεμπεργκερ, για παράδειγμα, που το μπιφτέκι τους εκτός από μοσχάρι αποτελείται και από τόφου και δημητριακά.

Όλα στο μενού κοστίζουν λιγότερο από 10 ευρώ και οι υπάλληλοί του προέρχονται από τη γειτονιά.

To Everytable μοιάζει με start-up -αν οι start-up είχαν βιτρίνα- και η διακόσμησή του είναι λιτή, με όμορφα, χαρούμενα χρώματα και σχεδιασμό που του επιτρέπει να λειτουργεί με 1-2 υπαλλήλους ανά ωράριο, χωρίς μεγάλο κόστος.

Κι όσο για το μενού, προσέλαβαν έναν από τους καλύτερους σεφ της χώρας, τον Craig Hopson, πρώην σεφ του Le Cirque, ο οποίος δημιούργησε πιάτα τόσο υγιεινά, όσο και γευστικά, αλλά και ελκυστικά σε μαμάδες για τα παιδιά τους.

Και κάπως έτσι, το υγιεινό φαγητό γίνεται προσιτό σε πολλούς ανθρώπους που μέχρι τώρα να μην μπορούσε να το αντέξει η τσέπη τους.

Πηγή: clickatlife.gr