Αγοραπωλησία ανταλλακτικών στο διαδίκτυο; Αποφύγετε την εξαπάτηση..

Τo Internet είναι ένα θαυμάσιο μέρος για να αγοράζετε και να πουλάτε εξαρτήματα και εξοπλισμό στο διαδίκτυο. Χιλιάδες αγοραστές και πωλητές αλληλοεπιδρούν και συνδέονται μεταξύ τους. Παρατηρούμε ότι οι πιο απατηλές συναλλαγές θα είχαν αποφευχθεί αν ο αγοραστής ή ο πωλητής είχε προσέξει και είχε δείξει επιμέλεια.

Για αγοραστές: Πριν αγοράσετε ρωτήστε για εικόνες του προϊόντος  με ένα επίσημο σήμα. Χρησιμοποιείστε το PayPal για να ολοκληρώσετε την συναλλαγή και μην στέλνετε χρήματα «σαν δώρο». Προσφερθείτε να πληρώσετε το 3% ή παρακάμψτε τη συμφωνία. Ένας νόμιμος πωλητής θα κατανοήσει την ανάγκη για προστασία του αγοραστή. Βεβαιωθείτε ότι το PayPal υποδεικνύει ότι είναι πιστοποιημένοι πωλητές. Συζητήστε εκ των προτέρων πόσο χρόνο χρειάζεται ο πωλητής για να στείλει το αντικείμενο. Δώστε στον πωλητή δύο μέρες για να σας παρέχει έναν αριθμό αποστολής πριν γίνουν άλλες συμφωνίες.

Για πωλητές: Να βεβαιωθείτε ότι είστε προετοιμασμένοι να πουλήσετε και να αποστείλετε αμέσως. Οι πωλητές εννοείται πρέπει να φωτογραφίζουν το αντικείμενο που πωλούν με ένα χειρόγραφο σημάδι. Αυτό το σημάδι θα πρέπει να περιλαμβάνει  ημερομηνία της ανάρτησης. Είναι ένας θαυμάσιος τρόπος να προστατέψετε τον εαυτό σας από έναν ύπουλο αγοραστή.

Το να κάνετε  την δική σας δουλειά στο internet από απόσταση είναι ζωτικής σημασίας. Όταν απαντάτε σε μία διαφήμιση κρατήστε όλες τις πληροφορίες που μπορείτε για τον πωλητή. Φροντίστε να διαβάσετε τις  οδηγίες πριν λειτουργήσετε με κάποιον τρόπο. Οι πληροφορίες που χρειάζεστε είναι οι ακόλουθες:

  1. Τηλέφωνο  σπιτιού ή εργασίας. Είναι εύκολο να βρείτε την τοποθεσία με ένα σταθερό από ότι με κινητό.
  2. Κρατήστε την διεύθυνση  του πωλητή και την διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αν είναι διαφορετική. Καταγράψτε και κρατήστε τις πληροφορίες
  3. Είναι χρήσιμο να κρατήσετε την διεύθυνση εργασίας του πωλητή και τον αριθμό του τηλεφώνου μέσω συζήτησης. Καταγράψτε τις πληροφορίες και κρατήστε τις.
  4. Βρείτε τον παροχέα Ιnternet του πωλητή. Η συζήτηση θα πρέπει να πάει ως εξής: « Μπορείτε να μου στείλετε μία φωτογραφία του εξαρτήματος; Έπειτα ξανά, o server μου είναι τόσο αργός τελευταία και είναι θαύμα το να καταφέρω να λάβω email. Σε ποιο πάροχο είστε; Είναι τόσο αργός όσο ….» Καταγράψτε και κρατήστε τις πληροφορίες.
  5. Όταν αποστέλλετε την πληρωμή, χρησιμοποιήστε έμβασμα με αρκετό χώρο για το όνομα και την διεύθυνσή σας όπως και για το όνομα και την διεύθυνση του πωλητή. Είναι ζωτικής σημασίας να έχετε ένα έμβασμα που να σας επιτρέπει να προσδιορίσετε για ποιόν λόγο προορίζονται τα χρήματα. Κρατήστε ένα αντίγραφο του εμβάσματος.
  6. Στείλτε την πληρωμή μέσω ταχυδρομείου και χρησιμοποιήστε επιβεβαίωση παράδοσης. Αυτό επιτρέπει την καταγραφή της αποστολής. Με αυτόν τον τρόπο ο δράστης δεν μπορεί να ζητήσει τα χρήματα που δεν έχουν ληφθεί και αυτό παρέχει απόδειξη. Κρατήστε την απόδειξη.
  7. Κρατήστε μία καταγραφή όλων των τηλεφωνικών κλήσεων που έχουν γίνει ( οι τηλεφωνικοί λογαριασμοί θα ήταν θαυμάσιοι) , κρατήστε όλα τα emails και εκτυπώστε τα σε χαρτί αλλά κρατήστε τα και σε ψηφιακή μορφή.
  8. Κρατήστε μία καταγραφή της τοποθεσίας της διαφήμισης και αποθηκεύστε ένα screenshot
    Κάντε την δουλειά σας, δώστε προσοχή στα προειδοποιητικά σημάδια της απάτης και μην ενθουσιάζεστε για την  συμφωνία μέχρι να ολοκληρωθεί. Όλα αυτά τα βήματα θα σας βοηθήσουν να αποφύγετε την εξαπάτηση από έναν ύπουλο αγοραστή ή πωλητή.

Πηγή αρθρογραφίας:  onparts.gr